پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام صادق(علیه السلام)

حوزه / استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام صادق(ع) در اهداف خود تک بعدی نبودند و در همه ابعاد علوم روز و رشته‌های علم و معرفت صاحب نظر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت شهادت مؤسس مکتب شیعه اظهارداشت: بزرگان اهل شیعه و اهل سنت نسبت به عظمت و درجه علمی امام صادق(ع) معترف اند که این بزرگوار جزء دانشمندان زمان خویش است.

وی به ویژگی‌های عصر زندگانی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: عصر امام صادق(ع)، عصر برخورد و جنگ اندیشه ها و عقاید بود، مسلمانان در سایه اسلام از آزاد اندیشی خاصی برخوردار شدند و مذاهب گوناگون در عصر امام صادق(ع) به وجود آمد.

وی بیان داشت: عصر امام صادق(ع) دوره‌ای کاملا استثنایی بود که حاکمان بنی‌عباس و بنی امیه دوران تزلزل خود را پشت سر می گذاشتند و این امام بزرگوار از این فرصت استفاده می‌کرد و اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح و تبلیغ می نمود.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان تعداد شاگردان تربیت یافته در مکتب امام صادق(ع) ابراز داشت: تعداد 4 هزار شاگرد شیعه و سنی در دانشگاه امام صادق(ع) و در محضر ایشان درس آموختند و دانشمندانی چون جابربن حیان و حشام بن حکم از شاگردان ایشان بودند.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) بهترین شاگردان را تربیت کرده و دانشگاه جامعی را ایجاد نمودند که این بهترین الگو  برای حوزه‌های علمیه می تواند باشد؛ همچنین ایشان در اهداف خود تک بعدی نبودند و در تمام ابعاد علوم روز و رشته های علم و معرفت صاحب نظر بودند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha