جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی - قزوین

حوزه/معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: در مورد علوم روز، اختراعات و اکتشافات، روایت های فراوانی از امام محمد باقر(ع) نقل شده و آثار ارزشمندی از ایشان به دست ما رسیده که به خوبی گویای علم بی پایان باقرالعلوم(ع) است.

 حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: سیره و روش زندگی پیشوای پنجم و تمام ائمه اطهار(ع) باید برای مردم به ویژه نسل جوان الگو قرار گیرد.

وی به تلاش مضاعف امام باقر(ع) در مسیر توسعه علم و دانش اشاره و تصریح کرد: کسانی که گاهی اسلام را به اهمیت ندادن به علم متهم می کنند، به این علت است که از زندگی ائمه معصومین(ع) اطلاعی ندارند و ضروری است اهمیت علم و دانش در اسلام بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از روایاتی که در بحث خداشناسی معادشناسی و سایر اعتقادات و همچنین در بحث اخلاق و روابط اجتماعی و در مورد احکام و وظایف دینی در اختیار ماست، همه از امام باقر(ع) نقل شده است.

وی ادامه داد: در مورد علوم روز، اختراعات و اکتشافات روایت های فراوانی از امام محمد باقر(ع) نقل شده و آثار ارزشمندی از ایشان به دست ما رسیده که به خوبی گویای علم بی پایان باقرالعلوم(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که علم ائمه اطهار(ع) از طریق وحی بر آنها نازل می شد، افزود: از ویژگی های علم ائمه(ع) این است که از وحی گرفته شده و این مهم نقش و جایگاه والای علم امامان معصوم(ع) را می رساند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به برخی از انحرافات امروز جامعه اشاره کرد و گفت: مسلمانان دروغین مانند سلفی ها و داعش به انحراف رفته و جهل را به جای علم اشتباه گرفته اند و این موضوع بین مسیر آنها و بصیرت و روشن دلی فاصله انداخته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha