دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان ،تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو همدلی در تمامی سطوح جامعه عنوان کرد و گفت:مدیریت صحیح در بخش تولید لازمه رونق اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به اهمیت دستیابی به اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: رسیدن به اقتصاد مقاومتی مستلزم صرفه جویی و توجه به این مهم در تمامی سطوح جامعه است.

وی، سبک زندگی مردم را عامل مهمی در صرفه جویی دانست و گفت: در خانه های ما انرژی به هدر می رود و استفاده صحیح از امکانات صورت نمی گیرد. این سبک زندگی غلط باعث بیماری می شود، از سویی فریز کردن غذا ها و تغذیه ناصحیح و اسراف در خوردن باعث بیماری هایی می شود، لذا اگر سبک زندگی اصلاح شود هم در سلامت و هم در انرژی صرفه جویی می شود.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: نکته مهم دیگری در عرصه کنونی مهم به نظر می رسد، مدیریت صحیح در بخش تولید است. باید از شتابزدگی در مورد تولیدات داخلی بپرهیزیم، اگر دست به ساخت محصولات بی کیفیت بزنیم که ارزانتر باشند و تنها به کارآفرینی و ایجاد اشتغال دقت کنیم، کارآفرین دچار ضرر می شود و پایه های اقتصاد را متزلزل می کند.

وی ادامه داد: باید در تولید ابتدا به کالاهایی پرداخته شود که باعث عدم وابستگی به ابرقدرت های دنیا می شود و به استقلال کشور کمک می کنند، می بایست کارآفرینان را با تحقیق و بررسی کامل به ساخت تولیداتی هدایت کنیم که سودی به حال ملت و کشور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان، با بیان این که همان گونه که به خانواده ها می گوییم خرج و دخل اشان باید با هم همخوانی داشته باشد، دولت هم باید این مهم را رعایت کند، ابراز داشت: برخی از  هزینه های دولت مشخص و براساس حساب و کتاب است، ولی متاسفانه برخی موارد بی فایده است، اکثر همایش ها، ماموریت ها، چاپ ها و امثال آن از این جمله هستند که باید به آنها توجه شود.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، دولت را الگوی ملت دانست و اظهار کرد: مردم در امور خود به مسئولان اقتدا می کنند، دولتی که در امورش صرفه جویی نکند، چگونه انتظار داشته باشد که مردم به نصیحت هایش در مورد صرفه جویی عمل نمایند.

وی در پایان رسیدن به اقتصاد مقاومتی را بسیار ساده دانست و گفت: اگر همدلی در تمامی سطوح جامعه صورت بگیرد و از خانه ها تا دولت همگی معنی آن را درک کنند، جامعه در رفاه بیشتری خواهد بود.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha