جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ناکامی مطلق عربستان در تحولات منطقه ای به ویژه در مقابله با خط مقاومت، آل سعود را به شدت عصبانی کرده است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که گنجانده شدن بندهایی در بیانیه پایانی اعضای سازمان همکاری اسلامی علیه ایران و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه بار دیگر نشان داد که عربستان سعودی و کشورهای هماهنگ با آن تا چه حد تحت سلطه و نفوذ غرب و صهیونیست ها هستند، اظهار داشت: مشکل اصلی آن ها وجود جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه است به ویژه با پیشرفت هایی که در سال های اخیر کشورمان در عرصه های گوناگون علمی ، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و به ویژه نظامی پیدا کرده ، عصبانیت آن ها دو چندان هم شده است.

وی افزود: عربستان ، ترکیه و کشورهای همسو با آن ها به ویژه در قضایای منطقه از جمله سوریه و عراق به اهداف خود دست نیافته اند و لذا در اجلاسیه اخیر که در ترکیه برگزار شد با محکومیت ایران و حزب الله به عنوان حامیان اصلی جریان مقاومت به زعم خود می کوشند که سرپوشی بر ناکامی های سیاسی و منطقه ای خود بگذارند.

استاد حوزه همچنین تاکید کرد: دروغ آشکار این کشورها درباره حمایت ایران از تروریسم در حالی مطرح می شود که ایران اسلامی همواره در صف نخست مبارزه با تروریسم حقیقی بوده و از ابتدا نیز در خصوص مسایل سوریه حرف و سخن حقش این بوده است که باید در آنجا بر اساس حق رای مردم، رییس جمهور و نظام سیاسی آن مشخص شود نه این که کشورهای دیگر بخواهند در شئون و تحولات آن بر اساس اهداف و خواسته های خود مداخله کنند.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان ، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری آباد و آزاد، امروز در منطقه آقایی می کند و به ویژه پس از انتخابات شکوهمند اخیر و موفقیت ایران در برجام ، این مساله تقویت هم شده است.

آیت الله فقیهی همچنین بیان داشت: از سویی برخلاف دیگر کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی در حال حاضر بالاترین سطح امنیت در کشور ما برقرار است و همه این ها باعث نوعی حسادت و حقارت برخی کشورهای عربی و در راس آن ها عربستان سعودی نسبت به ایران شده و لذا به هر ترفندی می کوشند که از نفوذ و اقتدار ایران اسلامی بکاهند و حال آن که تاکنون هیچ توفیقی در این باره نداشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha