دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که از سال ۹۱ تاکنون ۱۷ مرکز پیش دبستانی وابسته به این حوزه تأسیس شده، گفت: ۱۵ مرکز در سال جاری، در حال فعالیت و ارائه خدمات در این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پیش دبستانی سادات روستای شیخ شبان و دیدار با مسئول این مرکز، با بیان این که از سال 91 تاکنون 17 مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه های علمیه خواهران این استان تأسیس شده اند، ابراز داشت: در حال حاضر 15 مرکز در سال جاری در حال فعالیت و ارائه خدمات در این استان هستند.

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که بیشترین مرکز پیش دبستانی در شهرستان لردگان دایر شده است، گفت: در شهرستان لردگان 5 مرکز، در شهرستان کیار و بروجن هر کدام 3 مرکز، در شهرستان اردل 2 مرکز و در شهرستان های شهرکرد و بن هر کدام یک مرکز در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

وی با تأکید بر این که مسئولیت اداره این مراکز پیش دبستانی بر عهده فارغ التحصیلان و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران این استان است، تصریح کرد: تأسیس این مراکز طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پروش صورت گرفته است، با معرفی افراد فارغ التحصیل حوزه های علمیه خواهران صادر و فعالیت خود را آغاز می کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که مهم ترین هدف از تأسیس این مراکز پیش دبستانی با همکاری فارغ التحصیلان حوزوی این است که کودکان و نونهالان بر مبنای اصول دینی رشد و تربیت پیدا کنند، گفت: اگر می خواهیم جامعه ای اسلامی و بر اساس آموزه های دین داشته باشیم باید به فکر تربیت درست کودکان جامعه باشیم و بدانیم که اگر کارهای دینی پایه ای و اصولی انجام شود، در آینده نیز نیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروزه کمتر به امور دینی، اخلاقی و تربیتی نونهالان و کودکان توجه می شود و این بزرگ ترین خسران است، تصریح کرد: به یقین نقش مراکز تربیتی و آموزشی در رشد و پویایی همه جانبه کودکان و نونهالان بسیار مؤثر خواهد بود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به این که نقش مربی در آموزش و تربیت کودکان نیز غیرقابل انکار است، اظهار داشت: از آن جایی که مراکز پیش دبستانی زیر نظر مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان از سوی افراد حوزوی و آشنا به مسائل دینی و اخلاقی مورد نیاز امروز کودکان اداره می شود، بنابراین مورد استقبال چشمگیر خانواده ها و کودکان قرار گرفته است و این جای خرسندی دارد.

وی با اشاره به این که در بسیاری از شهرستان ها، این مراکز پیش دبستانی به محلی برای برگزاری مراسم ها و گفتمان های دینی برای سایر اقشار تبدیل شده است، گفت: همین که در رأس فعالیت های این مراکز افراد دانش آموخته حوزوی قرار دارند، خود محلی برای نشر ارزش های دینی و اسلامی است که باید در سراسر شهرستان ها توسعه پیدا کنند؛ چراکه تربیت دینی کودکان در شرایط فعلی کشور از مهم ترین نیازها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha