سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/نماینده مقام معظم رهبری در عراق، وحدت را ضروری ترین نیاز امروز این کشور خواند و از گسترش طرفداران ولایت فقیه در این کشور خبر داد .

آیت الله  سید مجتبی حسینی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، پیرامون وضعیت فعلی عراق، گفت: در عراق از نظر مردمی شرایط خوبی حاکم است، از سویی موج توجه به انقلاب و بیداری اسلامی و توجه به جمهوری اسلامی روز به روز گسترده تر می شود .

وی افزود: در بین مردم کسانی که طرفدار ولایت فقیه هستند، بیشتر شده و تمام تلاش هایی که دشمن برای بد جلوه دادن ایران انجام داده، رو به زوال است.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: البته وضعیت سیاسی عراق شرایط مناسبی ندارد، به لحاظ این که نارضایتی از دولت بالا گرفته و وجود احزاب و گرایش های متعدد در داخل  و در خارج دولت مشکلاتی را ایجاد کرده است .

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه صرفا با  پول و ثروت نمی توان همه مشکلات را رفع کرد، خاطرنشان کرد: اول انقلاب همه دنیا با ما قطع رابطه کردند و راه را بر ما بستند، نفت هم صادر نمی شد، اما مردم با اتکا به خداوند متعال، به توانمندی ها و امکانات داخلی تکیه کردند و این امر باعث شد حرکت انقلاب به سوی عمران و آبادی شتاب داشته باشد و  رفع مشکلات بسیار سریع و شتابان شود، لذا تجربه ایران امروز الگویی خوبی برای عراق است  .

وی ادامه داد: البته امروز هم محاصره های اقتصادی علیه ایران وجود دارد و ممکن است اشکالاتی را ایجاد کرده باشد، ولی به نظر من در مجموع حتی محاصره های اقتصادی دشمن در این سالها به نفع ما بوده، چه بسا اگر محاصره اقتصادی نبود و راه ها برای ما باز بود، بسیاری از پیشرفت ها و  تکنولوژی های امروز را نداشتیم .

آیت الله حسینی با تاکید بر این که ملت عراق باید امروز بر توانمندی های خود تکیه کند، ابراز داشت: مشکلات اقتصادی در عراق شدت پیدا کرده است، البته  این یک فرصت و  چه بسا نعمتی است که باید با اتحاد مردم به فرصت تبدیل شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق تأکید کرد:  جمهوری اسلامی و بنده به عنوان نمایند مقام معظم رهبری  سعی و تلاشم این است  که با تمام اقشار عراقی ارتباط دوستانه داشته باشیم و سعی کنیم که   حالت پدری  و چتر عمومی را از دست نداده و ضمن پشتیبانی از وحدت در عراق، همه احزاب را به  انسجام و قانون گرایی دعوت  می کنیم .

وی در پایان تصریح کرد: اگر امروز سخن از اصلاح در عراق است، این مهم باید از کانال قانون انجام بگیرد، نه از راه زور و تهدید، چرا که در غیر این صورت زمینه تسلط دشمن فراهم می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha