جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره ثقه الاسلام کلینی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی و تجلیل از حدیث پژوهان برتر در ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی خمینی در دیدار اعضاء برگزار کننده جشنواره ثقه الاسلام کلینی و مجله حدیث با آیت الله حسینی بوشهری  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد،از برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی و مجله حدیث در 29  اردیبهشت با حضور مسئولین حوزه و دانش پژوهان در  مدرسه فیضه خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام عباسی نیز عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای برتر و طلاب پژوهشگر در حوزه علوم حدیث و حمایت از مراکز حدیثی است.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزار کنندگان این جشنواره حدیثی از کسانی که حدود 3 سال در حوزه علوم حدیث در حال فعالیت هستند دعوت کرده افزود: 644 آثار به این دبیرخانه ارسال شد که 440 اثر از آن  طلاب در حوزه برادران و خواهران می باشد.

 وی بیان داشت: آثار در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه بوده و در 4 مرحله پالایش شده و نهایتا از میان پالایش شده ها که 118 اثر بوده 25 اثر مورد تقدیر شناخته شدند.

حجت الاسلام عباسی گفت: از میان کل آثار 290 اثر از دانش پژوهان قمی بوده،  32 اثر از از حوزه استان کرمان، 36 اثر از سایر استانها و 19 اثر از حوزه علمیه خراسان رضوی و160  اثر از طلاب جامعه الزهراء بوده است.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث  عنوان کرد: در این جشنواره از چند حدیث پژوه  به خصوص آیت الله ری شهری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تقدیر خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام و المسلمین مسعودی خمینی سخنرانی خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha