پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ انجمن حدیث حوزه تاکنون ۲۸ نشست علمی پژوهشی با حضور اساتید بسیار موفق حوزه و دانشگاه برگزار کرده و مباحث مطرح شده در قالب کتاب تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی ظهر امروز در نشست اعضای انجمن حدیث حوزه با آیت الله یزدی که در جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون 19 انجمن علمی در حوزه های علمیه تشکیل شده است، اظهار داشت: انجمن حدیث حوزه با وجود اینکه در سال 1390 تاسیس شد امسال به رتبه پنجم در میان انجمن ها دست یافت.

وی تصریح کرد: فعالیت انجمن حدیث حوزه بیشتر در عرصه سیاست گذاری است و کمتر وارد کارها به صورت تصدی گری می شود.

رئیس انجمن حدیث حوزه افزود: انجمن حدیث حوزه در زمینه های تدریس حدیث در حوزه، برگزاری همایش ها و نشست ها، پشتیبانی از پایگاه اطلاع رسانی حدیثی و تدوین برخی کتاب ها فعالیت داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی تصریح کرد: این انجمن تاکنون 28 نشست علمی پژوهشی با حضور اساتید بسیار موفق حوزه و دانشگاه برگزار کرده و مباحث مطرح شده در قالب کتاب تدوین شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره حدیثی ثقة الاسلام کلینی(ره) در اردیبهشت سال جاری، اظهار داشت: پیش از این همایش، هیچ عرصه ای برای عرضه پژوهش های حدیثی حوزه وجود نداشت؛ پژوهش های حدیثی دانشگاهی و فقهی حوزه مطرح شده بودند اما پژوهش های حدیثی حوزویان عرصه ای برای عرضه شدن نداشت که با تلاش آیت الله حسینی بوشهری، حجج اسلام والمسلمین عماد و جمشیدی این همایش در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و صدها مقاله حدیثی برای همایش ارسال شد.

رئیس انجمن حدیث حوزه با اشاره به اینکه با موافقت اخذ شده از سوی شورای عالی حوزه، حداقل یک کلاس حدیثی در هر مدرسه اصلی حوزه قم برگزار می شود، اظهار داشت: از سوی انجمن حدیث حوزه، کارگاه آموشی سه درس صحیفه سجادیه، کافی و نهج البلاغه برای اساتید برگزار شد و در ادامه کلاس های حدیثی در تمامی مدارس اصلی حوزه علمیه قم دایر گردید و مورد توجه و استقبال بسیاری از طلاب قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز تخصصی مهدویت نیز این اقدام انجمن حدیث حوزه را اقتباس کرده و کلاس های حدیث خوانی با موضوع مهدویت برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در آغاز فعالیت موسسه دارالحدیث مبنی بر اینکه «حدیث مادر علوم اسلامی یا بیشتر آنهاست»، اظهار داشت: همچنین انجمن حدیث حوزه به تدوین کتاب هایی درباره موضوعاتی نظیر سندشناسی اهتمام داشته که جای آنها در حوزه خالی بوده است.

وی ساماندهی نیازسنجی حوزه را در عرصه حدیث یکی دیگر از اقدامات انجمن حدیث حوزه عنوان کرد و گفت: به لطف خدا و ائمه معصومین(ع) به اهدافی که برای فعالیت چهارساله انجمن حدیث حوزه ترسیم شده بود، دست یافتیم.

رئیس انجمن حدیث حوزه، دیدار با مراجع عظام تقلید و عالمان دینی را یکی دیگر از برنامه های این انجمن عنوان کرد و اظهار داشت: راهنمایی و ارشادات بزرگان دین سرلوحه فعالیت های این انجمن است.

وی در پایان با اشاره به دیدار اعضای انجمن حدیث حوزه با حضرت آیت الله شبیری زنجانی، ابراز داشت: این مرجع تقلید درباره ضرورت کار انجمن گفتند «در فضیلت داشتن این کار هیچ تردیدی نیست».

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha