جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ رئیس انجمن حدیث حوزه گفت:درنخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی از چهره ماندگار حدیثی و آثار برتر تجلیل و تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی عصر امروز در نشست خبری که با موضوع نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و  گفت: انجمن حدیث حوزه،  5 سال پیش تاسیس شد و فعالیت های علمی متعددی مانند راه اندازی دروس حدیثی حوزه، تدوین برخی کتابهای آموزشی و طراحی رشته های حدیثی در حوزه و برگزاری نشست های علمی را به اجرا گذاشته است.

رئیس انجمن حدیث حوزه بیان داشت: انجمن حدیث  از سال گذشته با همکاری مدیریت امور مراکز تخصصی حوزه، تصمیم گرفت جشنواره ای را برای بستر سازی حدیثی در حوزه فراهم آورد تا بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران که در رابطه حدیث فعالیت می کنند ،همدیگر را بشناسد و از این طریق برجستگان حدیث رصد و به دیگران شناسانده شوند به همین دلیل این انجمن اقدام به برگزاری این جشنواره  کرده که هر سالانه  یا دوسالانه  به نام ثقه الاسلام کلینی برگزارکند.

وی افزود:شیخ کلینی محدث، متکلم، مورخ، فقیه و مولف بسیار خوش سلیقه بوده، دلیل این مطلب کتاب حدیثی او یعنی الکافی است.

حجت الاسلام  والمسلمین مسعودی  عنوان کرد: اگر چه نام جشنواره به نام شیخ است، ولی هر آثاری حدیثی که به این دبیرخانه برسد مورد برسی قرار می گیرد.

وی افزود: قسمتی از جشنواره اختصاص به نوع قلم داران دارد و نوع قلم با نوع قلمان رقابت خواهند کرد، امیدواریم این جشنواره زمینه ای برای رقابت سالم در حوزه و  میان طلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی  عنوان کرد: در روز همایش از چهره ماندگار حدیث شناسی آیت الله ری شهری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علویم اسلامی تجلیل خواهد شد.

وی بیان داشت:  این همایش عصر  29  اردبیهشت  ساعت ۱۷/۳۰ در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار می گردد.

حجت الاسلام  والمسلمین مسعودی  بیان داشت: یکی از سخنرانان  روز همایش آیت الله حسینی بوشهری است و در ادامه از آثار مقاله برتر تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید حسن IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    با سلام اقای عبدالهادی مسعودی پسوند خمینی ندارد دقت کنید