شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه گفت: در جشنواره شیخ کلینی از ترجمه اصول کافی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام فرهادعباسی عصر امروز در نشست خبری که با موضوع نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد به تشریح اهداف و تاسیس مرکز تخصصی حدیث حوزه پرداخت.

 رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه گفت: مرکز تخصصی حدیث از سال 82 از سوی شورای عالی حوزه و مرکز مدیریت حوزه  تاسیس شد و اقدام به پذیرش طلاب بعد از گذراندن سطح دو در رشته تخصصی و به عنوان رشته تخصصی در حوزه نموده است.

وی بیان داشت: تا کنون 15 دوره در سطح دو و 8 دوره در سطح سه رشته تخصصی حدیث برگزار شد و در حال آماده سازی برای سطح 4 است.

وی عنوان کرد: رسالت مرکز تخصصی حدیث  این است که بتواتند به دروس حوزه سامان بخشی کند و بتواند افرادی که در این عرصه توانمند هستند را شناسایی نماید.

رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه عنوان کرد: شناختن و شناساندن و رصد حوزویان از جمله اهداف برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی است، به همین دلیل طلاب در عرصه کتاب و مقاله و آثار و نوع قلمان می توانستند آثار خود را به دبیر خانه بفرستند و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

حجت الاسلام عباسی گفت: آثار این مرحله که 670 مورد بوده به وسیله 40 استاد و حدیث شناس مورد بررسی  قرار گرفت. 

وی گفت:این جشنواره  از لحاظ آثار رسیده محدود به قم نبوده کرمان و مشهد و  سایر حوزه های علمیه کشور  شرکت داشتند، این نشان دهنده این است حدیث شناسان تنها در حوزه علمیه قم نیستند، بلکه ظرفیت حوزه بیشتر از این ها است.

 رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه عنوان کرد: در حاشیه این همایش از ترجمه اصول کافی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان نیز رونمایی خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha