چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
بحرین

حوزه/ وزارت کشور بحرین در اقدامی غیر قانونی اسامی و تصاویر تمام بازداشت شدگان حادثه کرباباد را پیش از محاکمه منتشر کرده و ضمن تروریست خواندن آنها ادعا کرده این افراد در حادثه انفجار کرباباد و کشته شدن یکی از مزدوران آل خلیفه دست داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ظلم و ستم و بی عدالتی رژیم آل خلیفه همچنان علیه مردم مظلوم بحرین جریان دارد و این در حالی است که مردم بحرین همچنان بر ادامه انقلاب خود به روش مسالمت آمیز اصرار دارند.

برخورد با شادی مردم

این روزها جمعی از رهبران جمعیت امل بحرین از جمله سید مهدی الموسوی و شیخ محمد المحفوظ دبیرکل این جمعیت پس از پنج سال از زندان آزاد شدند.

شیخ حسین رضی عضو مرکز حقوق بشر بحرین در این رابطه گفت: مسئولان امنیتی بحرین تمام تابلوها و دست نوشته هایی را که مردم بنی جمره به مناسبت آزادی دبیرکل جمعیت امل در خیابان ها نصب کرده بودند جمع آوری و مصادره کرده است.

این اقدام آل خلیفه در حالی صورت می گیرد که بسیاری از جریان های سیاسی از مردم خواسته بودند در مراسم استقبال دسته جمعی از شیخ محفوظ شرکت کنند.

انتشار تصاویر متهمان خلاف قانون است

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که پس از محاصره منطقه کرباباد توسط نیروهای امنیتی در روزهای گذشته و بازداشت غیر قانونی و وحشیانه اهالی این منطقه توسط ماموران آل خلیفه، اکنون وزارت کشور بحرین در اقدامی غیر قانونی اسامی و تصاویر تمام بازداشت شدگان را پیش از محاکمه منتشر کرده و ادعا کرده این افراد در حادثه انفجار کرباباد و کشته شدن یکی از مزدوران آل خلیفه دست داشته اند.

اما جمعیت حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای در این رابطه ضمن محکوم کردن اقدام وزارت کشور بحرین، گفت: این اقدام وزارت کشور بر خلاف تمام قوانین بین الملل در زمینه حقوق بشر است، زیرا طبق قانون هر متهمی بی گناه است تا زمانی که در دادگاهی عادلانه محاکمه و جرم او اثبات شود.

در این بیانیه آمده: انتشار اسامی و تصاویر متهمان و ریختن آبروی آنها از طریق رسانه ها و تروریست خواندن آنها خسارت زیادی به این افراد و خانواده های آنها وارد می سازد و با قوانین حقوق بشر جهانی منافات دارد و اجرای عدالت در کشور را مختل می سازد.

23 مورد شکنجه و 28 مورد بازداشت غیر قانونی در یک هفته

از سوی دیگر انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد در آخرین هفته ماه آوریل 23 مورد شکنجه شهروندان و 28 مورد بازداشت غیر قانونی شهروندان را توسط آل خلیفه رصد کرده است و علاوه بر این 27 مورد ورود غیر قانونی ماموران دولتی به منازل شهروندان به ثبت رسیده و 7 راهپیمایی مسالمت آمیز و آرام نیز توسط منیروهای امنیتی سرکوب شده و در این مدت حدود 60 حکم دادگاهی ناعادلانه صادر شده که به موجب آن جمعی از انقلابیون جمعا به 519 سال و 10 ماه زندان محکوم شده اند و 19 نفر نیز به صورت مخفیانه توسط ماموران نظام ربوده شده اند.

۳۱۳/۱۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha