جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 379212
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
بحرین

حوزه/ پایگاه روسی اسپوتنیک نوشت: ماموران امنیتی بحرین، شهروندان انقلابی را مخفیانه ربوده و در نهادهای امنیتی شکنجه و از دادگاه به عنوان ابزاری برای محدود ساختن فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر استفاده می کنند.

به گزالرش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه روسی اسپوتنیک ضمن بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین، به سیاست تطهیر طایفی علیه شهروندان شیعه این سرزمین و نقض حقوق و آزادی های شهروندان این کشور توسط مسئولان بحرین پرداخت.

این یادداشت با عنوان "اکثریت شیعه در بحرین، بین ظلم سازماندهی شده و جنبش مسالمت آمیز" با اشاره به اعتراض های مسالمت آمیز مردم بحرین از سال 2011 تا امروز و مطالبه اصلاح سیاسی و توقف تبعیض و احترام به حقوق بشر در بحرین گفت: از سال 2011 تا کنون در این کشور حالت فوق العاده برقرار است و هر روز بر شمار زندانیان افزوده می شود به گونه ای که هم اکنون تعداد آنها به 4000 زندانی انقلابی رسیده است.

این پایگاه روسی افزود: ماموران امنیتی بحرین، شهروندان انقلابی را مخفیانه ربوده و در نهادهای امنیتی شکنجه می کنند و دستگاه قضایی نیز از دادگاه به عنوان ابزاری برای محدود ساختن فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر استفاده می کند، اما همین دادگاه ها هیچ توجهی به نقض حقوق مردم در سال های اخیر و شکنجه و سرکوب تظاهرات گنندگان ندارد.

در این یادداشت همچنین به گزارش سالیانه کمیته آمریکایی آزادی دینی در سال 2016 اشاره شده که در این گزارش تاکید شده شهروندان شیعه بحرین همچنان در معرض بازجویی و بازداشت هستند و در این زمینه شیخ میثم سلمان روحانی شیعه و فعال گفتگوی ادیان نیز به خاطر انتقاد از سیاست های نظام، به دادگاه احضار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha