دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 380109
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
بحرین

حوزه/ رئیس مرکز رسانه ای کاتولیم گفت: سازمان ملل نیز در زمینه حفظ حقوق ملت بحرین مسئولیت دارد و نباید به اظهار نارضایتی از نقض این حقوق کفایت کند، بلکه باید برای اصلاح رفتار نظام های ناقض حقوق بشر تلاش کند و اقدامات لازم را برای اصلاح اوضاع انجام دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین روز سه شنبه نشستی با عنوان "آزادی های دینی در بحرین؛ واقعیت ها و انتظارها" در بیروت و با مشارکت فعالان حقوق بشر و روحانیون و علما برگزار شد.

در این نشست پدر عبدو ابوکسم رئیس مرکز رسانه ای کاتولیم گفت: نظام هایی که به خود و ملت خود احترام می گذارند، برای آزادی های دینی نیز ارزش قائل هستند چراکه آزادی های دینی بخشی از آزادی های فردی است.

وی افزود: البته سازمان ملل نیز در زمینه حفظ این حقوق مسئولیت دارد و نباید در برخورد با این رفتارها به اظهار نارضایتی کفایت کند، بلکه باید برای اصلاح رفتار نظام های ناقض حقوق بشر تلاش کند و اقدامات لازم را برای اصلاح اوضاع انجام دهد و جلوی نقض حقوق بشر در بحرین را بگیرد و البته تمام جریان های تاثیرگذار جهانی باید برای حفظ آزادی های دینی و کرامت انسان در بحرین و جهان عرب همصدا شوند.

انقلاب مردم بحرین نمونه یک انقلاب متمدن و مسالمت آمیز است

از سوی دیگر شیخ غازی حنینه عضو تجمع علمای مسلمان در بیروت گفت: جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین از پنج سال پیش تا کنون نمونه و الگوی بیان مسالمت آمیز نظرات توسط مردم می باشد و ما از تعامل خشونت آمیز نظام بحرین با این جنبش متعجبیم؛ چرا که این مردم فقط خواستار عدالت در حقوق شهروندی هستند.

وی با اشاره به بحران داخلی بحرین، نظام این کشور و همچنین عربستان را مسئول این بحران دانست.

شهروندی عادلانه، خواسته مردم بحرین است

اما باقر درویش مسئول رسانه ای انجمن بحرین گفت: مشکل این است که فضای سیاسی رسمی در بحرین بر اساس شهروندی تبعیض آمیز شکل گرفته و از سال 2011 تلاشی صورت گرفت تا تمام مؤسسات و نهادهای دولتی از اکثریت مردم بحرین(شیعیان) خالی شود و از سوی دیگر تلاش هایی برای نابودی هویت و آثار باستانی این اکثریت نیز صورت گرفته که در این راستا می توان از تخریب مساجدی مانند مسجد تاریخی بربغی یاد کرد و از این رو ما خواستار حذف تبعیض و پاسخ گویی به نیازهای بین المللی برای تقویت شهروندی عادلانه در بحرین هستیم.

در پایان این نشست نیز شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی مرکز حقوق بشر بحرین گفت: حمایت از آزادی های دینی یک وظیفه ملی است و این در حالی است که فرهنگ افراطی گری و استمرار نقض آزادی های دینی در بحرین همچنان ادامه دارد و مسئولیت این اوضاع بر عهده نظام می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha