پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر ارشاد گفت: مردم عربستان هر روز تحت تبلیغات روزانه دولت عربستان هستند و نسبت به شیعیان رویکرد منفی پیدا کرده اند و نگرانی خاصی نیز در این مساله داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی جنتی، امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید در قم در خصوص برگزاری مراسم حج امسال گفت: عربستانی ها از هر حربه ای برای ایجاد مانع برای اعزام حاجیان به کار بردند؛ آنها لیستی از شرایط تحکمی و غیر قابل قبول را برای ما بیان کردند و بحث ویزا  را به آینده موکول کردند و بیان کردند که هواپیماهای ایرانی نباید به عربستان وارد شوند.

جنتی بیان کرد: همه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای انجام حج واجب به کاربرده شده است ولی با توجه به مسایلی که رخ داده است پیش بینی آن است که این امر محقق نخواهند شد؛ شرط اصلی ما برای اعزام، کرامت زائران ایرانی و مساله امنیتی بود که در هر دو مورد جای تردید بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: مردم عربستان هر روز تحت تبلیغات روزانه دولت عربستان هستند و نسبت به شیعیان رویکرد منفی پیدا کرده اند و نگرانی خاصی نیز در این مساله داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: 2هزار موسسه قرآنی توسط معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت تحت پوشش است که در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی در کشور فعالیت دارد؛ در همین راستا 22 هزار مسجد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت پوشش هستند که در زمینه تجهیز فرهنگی، چهارمیلیارد تومان کتاب هرساله در کتابخانه های مساجد تجهیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در نمایشگاه کتاب شاهد رونق بسیار خوبی هستیم و اقبال به خواندن کتاب و خرید کتاب بسیار بهتر از سال گذشته است و خوشبختانه امسال 21 نفر از شخصیت های فرهیخته و صاحب نظر هیئت ناظر بر کتب هستند و سعی شده است که کتاب هایی که مغایر عفت عمومی است و یا موجب تفرقه بین مسلمین می شود جلوگیری شود؛ البته ممکن است که از بین 80 هزار کتاب چاپ شده تعداد کمی با مشکل باشد که این مشکلات نیز رفع می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه از تیراژ کتاب ها کاسته شده است ولی عناوین کتاب ها به خصوص در عرصه دین و فلسفه و ادبیات افزایش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha