شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مهندس حاجی زاده گفت: امروز برای برگزاری همایش های فرهنگی در کشور هزینه های بسیاری انجام می شود؛ اما جمعیتی میلیونی بدون هزینه های همایش ها در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند و سوال اینجاست این دستگاه های عریض و طویل فرهنگی کجا بوده و چرا بهره برداری از این جمعیت عظیم نمی کنند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس حاجی زاده در نشستی خبری با أصحاب رسانه قم به تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران در أیام نیمه شعیان پرداخت و گفت: امروز شرایط خاصی بر دنیا حاکم است و تنها نوای توحیدی و اهل بیتی از چند نقطه دنیا به تمام عالم منتشر می شود که یکی از آن نقاط، نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: امروز دشمن و دنیای استکبار از تمام ابزار خود استفاده و در بهترین حالت از نظر هماهنگی است تا در مقابل جبهه توحیدی ما ایستادگی کند که این وضعیت وظیفه ما را بسیار سنگین خواهد کرد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه دو بال در اسلام بسیار مهم است، ابراز داشت: نخستین بال، بال سبز است که متصل به عاشورای حسینی است و بال دیگر، بال فرهنگ مهدویت و انتظار می باشد.

مهندس حاجی زاده خاطرنشان ساخت: در ایام محرم در مقوله فرهنگ عاشورا، فضای خوبی شکل می گیرد و در مقوله مهدویت نیز مانور نور، انتظار و امید در مسجد مقدس جمکران در أیام نیمه شعبان و مناسبت های دیگر شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولین قمی حضور خوبی در برنامه های أیام نیمه شعبان داشته و هماهنگی مناسبی با مسجد مقدس جمکران دارند؛ اما گله و شکایت ما از مسئولین کشوری است که نگاه مناسبی نسبت به مانور بزرگ شیعی و اجتماع بزرگ مردمی به جز چند دستگاه  ندارند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: امسال با مسئولین استانی قرار گذاشته ایم که هر دستگاه تلاش کند مسئولین کشوری خود را به این جشن دعوت و مسجد مقدس جمکران نیز پذیرای صفر تا صد آنان خواهد بود.

مهندس حاجی زاده اظهار داشت: عربستان سعودی برای برگزاری حج تمتع که با حضور 2 میلیون نفر برگزار می شود، کشور خود را بسیج می کند تا بتواند این برنامه را به درستی انجام دهد که همیشه مشکلات بسیاری نیز داشته؛ اما در ایران اسلامی، جمعیت میلیونی در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده بدون هیچ تلفات و مشکلات، این برنامه انجام می شود که دستاورد بسیار مناسبی می باشد.

وی ابراز داشت: امروز برای برگزاری همایش های فرهنگی در کشور هزینه های بسیاری انجام می شود؛ اما جمعیتی میلیونی بدون هزینه های همایش ها در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمرکان حضور پیدا می کنند و سوال اینجاست این دستگاه های عریض و طویل فرهنگی کجا بوده و چرا بهره برداری از این جمعیت عظیم نمی کنند؟

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: تاکنون کمیته تسهیلات فرهنگی استان قم هیچ جلسه ای را تشکیل نداده و این وضع استانی ماست؛ چه برسد به ارگان های فرهنگی کشور.

مهندس حاجی زاده در بخش دیگر از سخنان خود به بخشی از خدمات مسجد مقدس جمکران به زائران پرداخت و گفت: امسال به غیر از خادمان اصلی مسجد، 6 هزار خادم افتخاری برای این برنامه بسیج شده و در بخش های امدادی نیز تدابیر خوبی اتخاذ گردیده است.

وی یادآور شد: پارکینگ ها برای این جشن آماده شده و شهرداری قم همکاری بسیار مناسبی داشته است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران  تصریح کرد: پیش بینی ما برای تعداد مهمانان مسجد جمکران در شب نیمه شعبان نزدیک به 700 هزار نفر است؛ اما نیمه شعبان به چند ساعت مراسم نیست؛ بلکه چند روز برنامه داشته و از چند روز قبل برنامه ها آغاز می شوند که در پروسه یک هفته ای، بیش از 2 میلیون نفر در این مسجد حضور پیدا می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha