چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی صافی

حوزه/حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به جشنواره شیخ کلینی گفتند: تراوش اين علوم از بيت نبوي صلّي‌الله عليه و آله از آيات عظيمه‌ي نادره و دلايل شافيه‌ي کافيه بر وجود خداوند متعال است و باید قدردان این معارف گرانسنگ و بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به اوّلین جشنواره حدیثی ثقة الإسلام کلینی در قم  بدین شرح است:

الحمدللّه الّذی لا يبلغ مدحته القائلون و لا يحصي نعمائه العادّون و لا يؤدّی حقّه المجتهدون، و الصّلوة و السّلام على من أرسله رحمة للعالمين محمّد المصطفى و على آله الطّيبين الطاهرين سيّما بقيّة اللّه في الأرضين.

با عرض سلام و تبريک و تهنيت به مناسبت اعياد سعيده شعبانيه و به ويژه ميلاد مسعود حضرت خاتم الأوصياء بقيّة الله في الأرضين عجّل الله تعالى فرجه الشريف، به اساتید، طلّاب محترم و فضلاء گرانقدر حاضر در اين همايش مقدّس؛ عرايضي خدمت بزرگواران تقديم مي‌کنم:

دين مبین اسلام از آغازين زمان نورافشاني تا به امروز و تا عصر ظهور و الى يوم القيامة، بر دو رکن عظيم و متین استوار بوده و هست، و همواره مانند روز نخست، نو و جديد مانده و خواهد ماند.

اين دو رکن خلل ناپذير: قرآن مجيد، وحي اصيل الهي و معجزه خالده‌اي است که برهان حقّانيت همه دعوت‌هاي آسماني و خاتميت دين اسلام است، و دیگر در کنار و همراه قرآن، سنّت و حديث و علوم مأثوره از شخص حضرت رسول صلّى الله عليه و آله و اوصياء اهل بيت آن حضرت عليهم الصّلوة و السّلام است.

قرآن و سنّت و حديث همه حقايق است و همه حقايق، در قرآن و حديث است. آثار نبويه، معارف نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، صحيفه ثانيه و ثالثه و رابعه و خامسه، کتب شريفه اربعه، گنجينه‌هاي ادعيه، موسوعه بحار الانوار، کتاب مکارم الاخلاق و ده‌ها بلکه صدها اصل و کتاب همه ذخائر گرانبهائي هستند که از جهت سنگيني معنوي از آسمان و زمين سنگين‌ترند؛ و عالم از بهره‌مندي از اين آثار و اين احاديث، حکمت و موعظه و درس‌هاي بي شمار، سير و ترقّي دارد و به سوي کمال و رشد حرکت مي‌نمايد.

به طور مثال و بمناسبت عنوان بزرگ این همایش، عرض کنم که ثقة الإسلام کليني رضوان الله تعالي عليه، آن رجل عظيم و شخصيت آگاه در ارتباط با يکي و تنها یکی از خطبه‌هاي امير‌المؤمنين عليه‌السّلام که در آغاز باب جوامع التوحيد کافي آن را روايت نموده است؛ مي‌فرمايد: «هي کافيةٌ لمن طلب علم التّوحيد إذا تدبّرها و فهم ما فيها، فلو إجتمع ألسِنَة الجنّ و الإنس، ليس فيها لسانُ نبيّ علي أن يبيّنوا التّوحيد بمثل ما أتي به بأبي و اُمّي، ما قدروا عليه و لو لا إبانته عليه السّلام ما عَلِمَ النّاس کيف يسلکون سُبلَ التّوحيد».

تراوش اين علوم از بيت نبوي صلّي‌الله عليه و آله از آيات عظيمه‌ي نادره و دلايل شافيه‌ي کافيه بر وجود خداوند متعال است و باید قدردان این معارف گرانسنگ و بی‌نظیر بود.

امّا متأسفانه ما در زماني واقع شده‌ايم که برخي از اشخاص که به اصطلاح اهل تحقيق و تعمّق شمرده مي‌شوند، از اين يگانه درياي معرفت و بینش غافل مانده و چنان که سزاوار است، قدردان آن نیستند و چه بسا به مکتب‌هايي نظر دوخته باشند که جز ظلمات و سرگرداني کسي را به جايي رهنما نيستند.

و اين همايش و محفل عزيز و اجتماع ارزشمند، از همين جهت که در راستای تمسّک به این معارف والا تشکیل شده است، مورد کمال تقدير و تجليل است.

حقير، دست همه‌ي سروراني را که در تشکيل اين برنامه عالی زحمت کشيده‌اند، مي‌بوسم و اميدوارم خدمات و تلاش‌هاي همگان، موجب مسرّت قلب وليّ دوران حضرت صاحب الزّمان مولانا المهدي ارواح العالمين له الفداء گردد.

والسّلام عليکم و رحمة الله و برکاته

8 شعبان المعظّم 1437

لطف الله صافي

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha