دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 380189
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
تصاویر/ نخستین جشنواره حدیثی ثقة الاسلام کلینی

حوزه/ در حاشیه نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی از نرم افزار رجال شیعه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره حدیثی ثقة‌الاسلام کلینی امشب با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و مدیران ملی و استانی برگزار شد.

همچنین در این مراسم که در تالار دارالشفا برگزار شد، مهدی صادقی استاندار قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی رئیس انجمن حدیث حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین فرهاد عباسی رئیس مرکز تخصصی علوم حدیث و اساتید حوزه علمیه حضور داشتند.

در این مراسم از پژوهشگرانی که در بخش های مختلف بهترین آثار را در زمینه شناخت و معرفی فعالیت های علمی ثقه الاسلام کلینی انجام داده بودند تجلیل شد.

همچنین در این مراسم، رونمایی از نرم‌افزار رجال شیعه دارای متن کامل 98 عنوان کتاب در 273 جلد با حضور آیت الله ری شهری و آیت الله حسینی بوشهری انجام شد.

در بخش پایان‌نامه سطح سه از عباس محمودی با نام اثر دانش تخریج و جایگاه آن در اعتبارسنجی احادیث، فتح محمدزیدی با نام اثر نظام آموزشی در حوزه علمی صادقین، محمدجواد حسنی با نام اثر حدیث شیعه در گستره حکومت شیعیان، زینب حسینی با نام اثر تاثیر دنیاگرایی بر عواطف انسان با محوریت سخن معصومین، فاطمه امانی با نام اثر بررسی ریشه‌های قرآنی مسؤولیت‌پذیری در نهج‌البلاغه و فاطمه صغری موسوی اطهر با نام اثر جایگاه معادباوری در پیشگیری از جرم از نگاه آیات و روایات تجلیل شد.

همچنین در بخش پایان‌نامه سطح چهار یحیی عبدالحسن هاشم الدوخی با نام اثر انعکاس نظریه تصنیف در جرح و تعدیل تراث حدیثی، غلام‌حسین میر با نام اثر سیره و قواعد استکشاف و روش فهم آن و سید مسعود عمرانی با نام اثر شیوه‌های سوگواری در رثای معصومان از نگاه روایات اهل بیت مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش تحقیق پایانی از مریم شیرازی با نام اثر تربیت اخلاقی فرزند از دیدگاه امام سجاد، زینب محمدحسینی تختی با نام اثر توفیق و عوامل سلب و تحقق آن، زینب جنتی با نام اثر شرح حدیث عنوان بصری و سونیا نیازی با نام اثر راهکارهای اصلاح مدیریت از نگاه امام علی تجلیل به عمل آمد.

در ادامه مراسم و در بخش کتاب محمدجواد شعبانی با نام اثر مختصر مصباح المتهجد، حکمت جارج صبر الرحمه با نام اثر دراسة فی حدیث السفینه علی مبانی اهل السنة مع التاکید علی شبهات الالبانی، مهدی بیات مختاری با نام اثر مسند فضل بن شاذان و حمزه عبدی با نام اثر بررسی و تحلیل روایات مکارم الخلاق مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش مقاله از علی راد با نام اثر حدیث لا تفضلونی علی موسی، محمدحسین صالح‌آبادی با نام اثر نگاهی به ساز و کار پاداش و کیفر الهی، مصطفی همدانی با نام اثر تقطیع حدیث ارزیابی تقطیع در جامع الصغیر، مهدی مردانی و محمدکاظم طباطبایی با نام اثر شیخ صدوق و قاعده رخصت، مفهوم، کارکرد و اعتبار، محمدکاظم رحمان ستایش و سید حیدر طباطبایی با نام اثر تسامح فضائل‌نگاران در روایات فضائل اهل بیت، علی انجم شعاع با نام اثر تاثیر شیطان بر انسان در تطبیق گزاره‌های صحیفه و محمود کریمیان با نام اثر اعتبارسنجی و فقه‌الحدیث آخرین توقیع تجلیل شد.

و در پایان مراسم در بخش مقاله نوقلم علی فرهمندیان با نام اثر اسناد شیعی و منقطع روایات پیامبر و موضوع‌شناسی آن در کتب اربعه، سمیه مهدیه مبانی فقه‌الحدیثی فیض کاشانی در برخورد با روایات تفسیری، جعفر زارعان با نام اثر بررسی احادیث دال بر وجود 13 امام در کتاب الکافی، محمدهادی صفری با نام اثر مباهته بررسی دلالت عبارت باهتوهم در صحیحه داوود بن سرحان در کتاب اصول کافی، رقیه زهراپور با نام اثر نقش بازی در تربیت کودک، سید جواد یوسفی با نام اثر بازشناخت شخصیت و گونه‌شناسی روایات بکیر بن اعین و علی کریمیان با نام اثر گزارشی از فعالیت‌های مجلسی اول در روضة‌المتقین مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha