جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت علمی و مذهبی رومانی در قم

حوزه/ هیئتی از اسقفان کلیسای ارتدوکس و استادان دانشگاه بخارست با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از نزدیک با این مرکز آموزشی بازدید و با جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اعضای این هیئت که به منظور دیدار و گفت و گو با علما و بزرگان حوزه علمیه در ایران به سر می برند به هدف گفتگوی میان ادیان به دانشگاه ادیان و مذاهب قم سفر کرده و با اعضای هیئت علمی دانشکده ادیان، تبادل نظر کردند.

در این دیدار دکتر عارف زاده که خود در زمینه مسیحیت ارتدوکس تخصص دارد به تاریخچه ای از مطالعات مسیحیت ارتدوکس در دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و سپس از هیئت رومانیایی درخواست کرد تا برای عملیاتی کردن همکاری های دو جانبه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی دراین دیدار همچنین آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب را جهت این همکاری‌ها اعلام کرد و گفت که برای شروع این همکاری می‌توان از تبادل اساتید در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت برای تدریس در دو دانشگاه استفاده کرد.

در ادامه این دیدار دکتر انصاری پور نیز با اشاره به اصول اندیشه شیعی از جمله عقلانیت وعدالت، مشترکات میان مسیحیت ارتدوکس و اسلام شیعی را بسیار خواند و بر لزوم همکاری دو جانبه تاکید کرد.

این هیئت در ادامه از کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب نیز بازدید کردند و با توضیحات محمدی شجاعی، مدیر کتابخانه، در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha