جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت عالی رتبه مذهبی سیاسی  رومانی با رئیس جامعة المصطفی

حوزه/ رئیس جمهور اسبق رومانی ضمن تأکید بر کشف و ارائه مشترکات میان ادیان مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمسک به اسلام ناب ، در تلاش است تا مفهوم فرهنگ اجتماعی جدید مبتی بر دین را در جهان نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امیل کنستانتینسکو، رئیس جمهور اسبق رومانی در دیدار با رئیس جامعه المصطفی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از هیئت مذهبی و سیاسی کشور رومانی، تصریح کرد: گفتگوی اسلام و مسیحیت ضمن ارائه فهم بهتر، دریافت طرفینی دقیق تری را نسبت به محیط پیرامونی یه دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که در جامعه مدرن غربی، پیشتازی تفکر دینی اسلام و مسیحیت در بنای مراکز آموزشی جوامع بشری به فراموش سپرده شده است، خاطرنشان کرد: تمرکز تشیع بر بحث عقلانیت و توجه گفتمان انقلاب اسلامی به مباحث اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری از نکات قابل توجه در تبیین مباحث ارائه شده است.

رئیس جمهور اسبق رومانی افزود: در جوامع مدرن و پست مدرن کنونی، علی رغم توفیقات فراوان در عرصه های علمی، اتحاد و هم بستگی و ساختار یک پارچه جوامع بشری و دینی دستخوش تغییر قرار گرفته است.

کنستانتینسکو ضمن تأکید بر کشف و ارائه مشترکات میان ادیان مختلف، برای پاسخ گویی به نیازهای جهانی اظهار داشت: در این گفتگو ها، احترام تفکر اسلامی به دستاورهای فرهنگی و تاریخی پیش از اسلام از نکات مورد توجه بود؛ متأسفانه تفکر افراطی از اسلام، به نام اسلام تمام بناهای تاریخی بشریت را تخریب می کند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با تمسک به قرائت جدید از اسلام، در تلاش است تا مفهوم فرهنگ اجتماعی جدید مبتی بر دین را در جهان نهادینه نماید؛ اظهار داشت: تشکیل کارگروه مشترک از نکات کلیدی است که می توان با ورود به فاز عملیاتی آن گام های مهمی را در گفتگوهای دینی و تمدنی رقم زد.

کنستانتینسکو در پایان ضمن استقبال از گشوده شدن ابواب گفتگوی اسلام و مسیحیت، اظهار امیدواری کرد تا روز به روز بر تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور ایران و رومانی افزوده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha