جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
[۳۸۰۷۹۹] برگزاری سمینارهای دعوت اسلامی در کشور اوگاندا

حوزه/ سمینارهای ماه مبارک رمضان گستره وسیعی از مشکلات و موضوعات را در محدوده آموزه‌های اسلامی و دیگر موضوعات عصر امروز، خصوصا موضوعاتی که برای زنان، جوانان و کودکان مهم هستند، پوشش می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از allafrica.com، اتحادیه بانوان مسلمان سازمان‌های اسلامی در اوگاندا (یوموو) به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در 6 ژوئن، سمینارهای دعوت محلی (تبلیغ آموزه‌های اسلامی) تشکیل می‌دهد. این اتحادیه سازمانی متشکل از تمامی سازمان‌های اسلامی و بانوان مسلمان اوگاندایی است.

حاجت فریده نامبی، بنیانگذار و دبیرکل این سازمان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در این سمینارها موضوعات مهم عصر حاضر مانند مشکلات زنان، کودکان و جوانان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هیات‌های دعوت از محله کاراموجا آغاز شده و به دیگر نواحی کشور حرکت خواهند کرد. اتحادیه همچنین نشست‌های میان ادیانی در موضوعات تکثرگرایی مذهبی، ایجاد صلح و مدارا برگزار خواهد کرد. سمینارهای روزانه ماه مبارک رمضان گستره وسیعی از مشکلات و موضوعات را در محدوده آموزه‌های اسلامی و دیگر موضوعات عصر امروز، خصوصا موضوعاتی که برای زنان، جوانان و کودکان مهم هستند، پوشش می‌دهند.

به گفته حاجت نامبی این اتحادیه در سال‌های گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی مختلفی را در ماه مبارک رمضان  برگزار کرده که از جمله این برنامه‌ها سمینار‌های دعوت، مراسم‌های افطاری برای زنان و جوانان مسلمان، بررسی حساسیت‌ها درباره حضور زنان در مشاغل و مهارت‌های مالی آن‌ها، آموزش‌های رهبری و توزیع اقلام غذایی چون لوبیا، برنج، گوشت و روغن میان نیازمندان بوده است.

به گفته حاجت نامبی فعالیت‌های آینده این سازمان در سال‌های 2016-2020 شامل سمینارهایی درباره سقط نوزادان، آمارهای مرگ و میر کودکان و مادران، مهارت‌های کسب و کار و سواد مالی، خشونت خانوادگی، عدالت و قانون خواهند بود.

او در پایان گفت که در ماه مبارک رمضان مسلمانان بایستی درجات بالایی از صبر، عشق، صداقت و بخشش از خودشان نشان داده و براساس آیه 183 سوره بقره در قرآن مجید روزه بگیرند که می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، روزه برشما مقرر شده است، همانگونه که برکسانی که پیش از شما بوده‌اند مقرر شده بود. باشد که پرهیزگار باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha