پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد غلامرضا فیاضی

حوزه/ رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: با توجه به وجود اساتید و صاحب نظران متخصص همچنین وجود اطلاعات و مطالب جدید بحمدلله شاهد پیمودن راه تکامل علوم عقلی در حوزه های علمیه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین   غلامرضا فیاضی شب گذشته در هشتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی حوزه های علمیه اظهارداشت: علوم عقلی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است که توسط امام خمینی(ره) و رهبری نایب امام زمان(عج) به ثمر نشست و جان تازه ای به حوزه های علمیه داد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) افزود: «من کان من شیعتنا عالما بشریعتنا فاخرج ضعفاء شیعتنا من ظلمة جهلهم الی نور العلم الذی حبوناه به، جاء یوم القیامة و علی راسه تاج من نور یضی ء لاهل جمیع العرصات » (بحار ج2ص2) هر کس از شیعیان ما که به دین ما آگاه باشد و ضعیفان از شیعیان ما را از تاریکی جهل برهاند و به روشنایی علمی که بدو بخشیده ایم درآورد، در حالی وارد محشر می شود که بر تارکش تاجی از نور است و همه اهل محشر را روشنی می بخشد.

،حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی ادامه داد: امروز خداوند به عده ای عنایت فرموده است که در حوزه معارف عقیدتی، اخلاقی و فقهی گام بردارند و مصداق روایت امیرالمومنین(ع) باشند.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی با تشکر از گروه های علمی 9 گانه مجمع اظهارداشت: از دیرباز در حوزه های علمیه گعدهای علمی بوده است ولی گروه های علمی و فعالیت های جدیّ که در حوزه های مختلف علوم اسلامی و انسانی دارند در نوع خود و در حوزه های علمیه بی نظیر است و کمتر حوزه ای شاهد برپایی چنین نشست ها و کارگاه های علمی بوده است.

وی بیان داشت: نشست های علمی با حضور اساتید دوهفته یکبار و ارائه مطالب جدید و به روز با هدف هم افزایی و ارتقای سطح معلومات و آگاهیهای فردی اساتید این مجمع می شود و نیز به نوعی از طرز فکر و نوع افکار یکدیگر آگاهی پیدا می کنند و این حرکت موجب ثمرات ارزشمندی در مجمع عالی حکمت اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه علوم اسلامی به ویژه علوم عقلی در سطح حوزه های علمیه هستیم و این توسعه برنامه ریزی و فعالیت در زمینه حکمت و علوم عقلی تاکنون سابقه نداشته است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha