دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عباسی در هشتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی

حوزه/ عضو هیئت مدیره و معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی از راه اندازی چهارمین شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی پس از قم، مشهد و اصفهان در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی  شب گذشته  در هشتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی حوزه اظهارداشت: خدا را شاکریم بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی مساله علوم عقلی و حکمت در حوزه های علمیه از رونق ارزشمندی برخوردار شد چراکه لازم بود عده ای از اساتید مجرب و متخصص به صورت ستادی برنامه ریزی هایی را در عرصه آموزش، پژوهش و تحقیقات انجام دهند و اعتبار این مجمع از همین بُعد شناخته شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) به جهت تدریس حکمت و همینطورانقلابی که در سال 57 با پشتیبانی ملت مظلوم ایران شکل گرفت و تلاش و زحمات علما و بزرگانی همچون علامه طباطبایی(ره) موجب بسط و گسترش علوم عقلی در حوزه های علمیه شد تا در دیدار سال 83 جمعی از اساتید علوم عقلی حوزه با مقام معظم رهبری و با انگشت اشاره ایشان مجمع عالی حکمت اسلامی به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی تاسیس شود.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت: مجمع عالی حکمت اسلامی یک نهاد مبارک و شجره طیبه است که به برکت انقلاب اسلامی بلوغ و جلوه ویژه ای پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت در حوزه علوم عقلی و حکمت اسلامی تصریح کرد: نظارت علمی و اشراف کامل حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی و آیت الله مصباح یزدی به عنوان استوانه های حکمت نشان از اهمیت و توجه این مهم  درحوزه های علمیه را دارد.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی با بیان اینکه بسیاری از خدمات این مجمع امروز در حوزه های علمیه جاری است، گفت: برپایی همایش های علمی و نشست های کارگاهی با حضور اساتید برجسته حوزه های علمیه همینطور برپایی گردهمایی هایی با حضور گروه های 9 گانه مجمع همچنین ارائه بیش از 50 کرسی آموزشی و درسی با عنوان مجمع عالی حکمت اسلامی در حوزه های علمیه بخشی از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی این مجموعه فرهیخته است.

انتهای  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha