سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله مدنی در جمع کارمندان مرکز خدمات

حوزه/عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات گفت: از همان زمان که انسان به آن اندازه از فهم رسید که مسائل خداشناسی را بفهمد عقل می گوید که باید خدا را بشناسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مدنی امروز در جمع کارمندان و مراجعین مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه خداوند مهربان سفره نعمت و کرامت خود را گسترده است، گفت: هیچ نوع بخل، منع و تنگدستی در ساحت مقدس خداوند نیست.

وی بیان کرد: خداوند سفره را پهن کرده است، اما استفاده از این سفره به اندازه فهم ما است، در این سفره بالاترین نعمتی که عرضه شده خود خداوند است.

محقق و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: اگر ما از این نعمت استفاده نمی کنیم به دلیل این است که نمی فهمیم و اگر بخواهیم استفاده کنیم باید معرفت الله حاصل شود و اگر حاصل شد درک خواهیم کرد که نعمتی لذت بخش تر و مفید تر از عرضه معرفت خداوند وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وجوب معرفت الله شرعی نیست بلکه عقلی است، گفت: در عقل عملی همه انسان ها سپاس نعمت واجب است و برای اینکه بتوانی سپاسگذار باشی باید باید نعمت را به خوبی بشناسی؛ عقل می گوید باید بشناسی تا تشکر کنی.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی ابراز داشت: در تمام طول تاریخ در هرجایی که تمدن انسانی وجود داشته صحبت از خدا بوده است چه این خدا بت بوده یا چیز دیگری.

وی ادامه داد: مدعیان خداوند همواره گفته اند اگر خدا را نشناسی و بندگی نکنی دچار عذاب و گرفتاری خواهی شد.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات بیان کرد: هر آدم عاقلی که این موارد را کنار هم قرار دهد این احتمال را خواهد داد که آخرتی در کار هست و باید شکرگزار نعمت های خداوند باشد.

وی با بیان اینکه چه زمانی معرفت الله بر ما واجب می شود، گفت: از همان زمان که انسان به آن اندازه از فهم رسید که مسائل خداشناسی را بفهمد عقل می گوید که باید خدا را بشناسد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha