جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر قرار است لقب ام المومنینی به کسی اختصاص یابد بی شک شایسته ترین فرد برای داشتن آن ، حضرت خدیجه (س) است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه بسیار رفیع و ممتاز حضرت خدیجه(س) در اسلام و در نزد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: ما اگر تاریخ اسلام را مورد دقت قرار دهیم متوجه می شویم که در زندگی حضرت رسول(ص) هیچ کدام از همسران ایشان، جایگاهی همچون خدیجه(س) در نزد پیامبر نداشته اند و این مساله جزو قطعیات تاریخ اسلام است.

وی افزود: جالب و درس آموز این که حتی سال ها پس از ارتحال این بانوی بزرگوار، هر زمان که پیامبر (ص) ایشان را به یاد می آورد، به نیکی از ایشان یاد می کرد و حتی برخی دوستان حضرت خدیجه (س) که پیش پیامبر (ص) می آمدند به احترام حضرت خدیجه (س) آنان را نیز به طور ویژه احترام و تکریم می کردند و این مساله نشان دهنده جایگاه رفیع این بانوی بزرگ اسلام است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: از این منظر حقیقتاً اگر لقب ام المومنین اختصاص به کسی داشته باشید ، ایشان شایسته ترین فرد است.

وی گفت: خدیجه کبری(س) در زمانه خود آن چنان از پیامبر و نهضت الهی اش حمایت کرد که نقش ایشان را باید بسیار ممتاز در تقویت جبهه مسلمانان در برابر مشرکین و کفار در دوران سخت صدر اسلام دانست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: بی جهت نبود که پیامبر اکرم(ص) سالی که حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب(س) از دنیا رفتند را عام الحزن نامیدند، چه آن که این دو شخصیت برجسته پشتوانه های عظیمی برای پیامبر خدا و پیروان او به شمار می رفتند که فقدان آن ها ضربه جانکاهی برای حضرت رسول (ص) بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha