شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شب قدر

حوزه/ شب های قدر بهترین فرصت برای اقرار به گناه می باشد، کینه، حسد، بخل را نباید با خود به شب های قدر برد.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با بیان توصیه هایی کلیدی در خصوص شب های قدر عنوان داشت: گناهان موجب حبس دعا می شود؛ لذا لازمه استجابت دعا استغفار و توبه به درگاه خداوند متعال است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد: شب های قدر بهترین فرصت برای اقرار به گناه می باشد، کینه، حسد، بخل را نباید با خود به شب های برد؛ چرا که  شب های قدر فرصت مناسبی در جهت خودسازی و تزکیه نفس است.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای کمیل ابراز داشت: " اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تَهْتِكُ الْعِصَمَ، اَللّـهُمَّ اغْفِـرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تُنْزِلُ النِّقَمَ"، در ماجرای حضرت یونس پس از ترك اولی، خداوند او را در شكم ماهی قرار داد و او در آن جا به تسبیح و حمد خداوند مشغول شد، این مطلب نشان می دهد كه در شكم ماهی اقرار به گناه كرده است، قطع امید از همه و سعی بر حالت تضرع و اشک موجب توجه خداوند به بندگان خواهد شد، اقرار به گناهان و توبه و سعی در جبران آن ها موجب بخشش انسان ها می شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مقدمات شب های احیاء را رعایت کرده و دعا و اعمال توصیه شده در شب های قدر را با حالت تضرع قرائت کنیم، طلب حلالیت، قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر از دیگر اعمال شب های احیاء می باشد.

وی گفت: شب های قدر مقدمات خودشناسی و خداشناسی را برای انسان ها فراهم می کند لذا حضور در مساجد تیرگی و کدورت های ایجاد شده به واسطه انجام معاصی را به روشنایی قلب و استجابت دعا تبدیل خواهد کرد.

حجت الاسلام کرمی در پایان با بیان اینکه باید امید به بخشش گناهان داشت؛ افزود: خداوند متعال در سوره زمر می فرماید: بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زياده ‏روى روا داشته ‏ايد از رحمت ‏خدا ناامید نشويد در حقيقت ‏خدا همه گناهان را مى ‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است لذا تمسک به خداوند متعال و انبیاء الهی و همچنین قرائت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و به خصوص شب های قدر موجب رستگاری در دنیا و آخرت خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha