یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طالب پور شهرضا

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور گفت: سلب تابعیت شیخ قاسم توسط آل خلیفه در حمایت از آل سعود، حاکی از ترس حاکمان جور و ستم منطقه از رشد بیداری اسلامی و اسلام انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن طالب پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ابراز داشت: سلب تابعیت شیخ قاسم در حقیقت تبعید وی بود، او بیش از 50 سال است که بحرین زندگی می کند و از تشکیل حکومت مستقل بحرین در حدود 30 سال می گذرد.

وی بیداری اسلامی را ترس امروز استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: قیام مردم بحرین بر علیه آل خلیفه از حرکت هایی است که در راستای بیداری اسلامی رخ داده است، مردم بحرین تنها به دنبال کشور آزاد بر اساس رای مردم هستند و امروز اکثر کشورهایی که ادعای اسلامی بودن دارند دارای حکومت پادشاهی موروثی بوده و هیچ پایگاه مردمی ندارند، و حکومت ها سعی دارند با تکیه بر فشار بر مردم این امر را محقق سازند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر8 نجف اشرف،  بیداری مردم مصر و یمن را عامل بیداری دیگر مسلمانان دانست و گفت: مردم بحرین با الگوگیری از قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی در پی رسیدن به آزادی هستند و این امر باعث می گردد تا سرکوب مخالفان شدیدتر گردد اما با توجه به تاریخ می بینیم که هنگامی که امام خمینی (ره) را تبعید کردند، مردم به ایشان ایمان بیشتری آوردند و باعث شد تا آتش انقلاب ایران تندتر شود، این امر در بحرین هم رخ می دهد.

وی بحرین را دارای بیشترین آمار زندانی دانست و گفت: با زندانی کردن نه تنها حرکت های مردم متوقف نشده و بلکه باعث بلوغ انقلاب بحرین نیز شد، مردم در حرکتشان جدی تر شده اند.

حجت الاسلام طالب پور بیان داشت: استکبار جهانی از رشد اسلام نگران است و از حکومتهای بر پایه اسلام انقلابی می ترسد ، امروز بحث شیعه و سنی نیست بلکه مساله اسلام انقلابی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha