پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 385668
۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ آیت الله شیخ عیسی قاسم پس از سلب تابعیت ایشان، اعدام معنوی می شود و این بدان معنا است که امنیت و سلامت بحرین و همچنین امنیت و سلامت بین الملل به خطر خواهد افتاد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سلب تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط آل خلیفه در روز گذشته بازتاب های زیادی در جهان اسلام و حتی خارج از آن داشت و شخصیت ها و جریان های زیادی این اقدام پلید و توهین آمیز آل خلیفه را محکوم کردند.

حزب الله لبنان

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اقدام بی سابقه نظام بحرین در سلب تابعیت عالم جلیل القدر و رهبر شجاع، آیت الله شیخ عیسی قاسم(حفظه الله) را محکوم کرد و آن را اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرد؛ چراکه ایشان یک مقام دینی بلند پایه است و جایگاه بلندی در بحرین و امت اسلام دارد و ضامن حفظ حال و آینده بحرین می باشد.

حزب التوحید العربی

دبیرکل حزب التوحید العربی نیز سلب تابعیت بحرینی از شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک دانست که نشان دهنده ذات نظامی است که اعتقادی به عدالت و اعتدال ندارد.

مجلس اعلای شیعی لبنان

از سوی دیگر آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان جنایت سلب تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم و همچنین اقدامات سرکوبگرانه نظام بحرین در حق مردم را محکوم کرد و گفت: نقض حقوق مردم در بحرین به حد یک فاجعه ملی رسیده است.

نشست علمای صور

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور نیز در بیانیه ای پس از نشست علمای صور در مقر آن در مدرسه دینی صور گفت: اقدام نظام بحرین در سلب تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم و جلوگیری از گرفتن وجوهات شرعی توسط ایشان به عنوان یکی از واجبات دینی، را محکوم می کنیم.

جبهه العمل الاسلامی

جبهه العمل الاسلامی لبنان نیز اقدام مسئولان بحرین در سلب تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک در اهانت به علمای مذاهب مختلف دانست که به سود دشمنان امت اسلام تمام می شود.

جنبش الاصلاح و الوحدة

شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش الاصلاح و الوحدة نیز تصمیم مسئولان بحرینی در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و افزود: این اقدام، اهانت به یک مرجع بزرگ دینی است که جایگاه بزرگی در جامعه بحرینی، عربی و اسلامی دارد و در واقع اهانت به تمام علما و روحانیت است.

جمعیت قولنا و العمل

شیخ احمد القطان رئیس جمعیت قولنا و العمل لبنان نیز تصمیم ظالمانه نظام بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: آیا به مصلحت نظام است که این گونه به ظلم و ستم خود به این مردم بی دفاع و صلح طلب بیفزاید؟

آیت الله شیخ عفیف النابلسی

آیت الله نابلسی در این زمینه گفت: اهانت مستقیم آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت بحرینی ایشان نهایت گردن کشی و غرور است و کسی که چنین تصمیمی گرفته به دنبال تحریک مردم و عصبانی کردن آنها و ایجاد درگیری بوده؛ چراکه مسئولان بحرین در عرصه قانون و منطق و عقل، حرفی برای گفتن ندارند.

جریان العمل بحرین و ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین

این دو جریان انقلابی بحرین نیز با صدور بیانیه هایی جداگانه اقدام نظام بحرین در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند و از همه خواستند به یاری بحرین بشتابند که دیگر زمان نشستن در خانه ها نیست و همه باید به یاری آیت الله عیسی قاسم بشتابند.

شورای بین الملل حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر در ژنو

از سوی دیگر عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت و رئیس شورای حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر در ژنو گفت: آیت اله شیخ عیسی قاسم پس از سلب تابعیت ایشان، اعدام معنوی می شود و این بدان معنا است که امنیت و سلامت کشور و همچنین امنیت و سلامت بین الملل به خطر خواهد افتاد.

مجلس وحدت مسلمانان پاکستان

مجلس وحدت مسلمانان پاکستان با صدور بیانیه ای تصمیم نظام بحرینی مبنی بر سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.

شفقت شیرازی مسئول روابط خارجی این مجلس گفت: نظام ظالم بحرین تمام خطوط قرزمز را زیر پا گذاشته و راه را بر هر گونه راه حل سیاسی بسته است و روشن است که اگر دخالت ها و دستورات آل سعود و حمایت های آمریکا و صهیونیست ها نبود، آل خلیفه نمی توانست چنین تصمیمی را اتخاذ کند و مسئولیت تمام پیامدهای این تصمیم نیز بر عهده آنها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha