پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ صهیب الحبلی

حوزه/ دستور لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم را سعودی ها به آل خلیفه دادند تا افکار عمومی مسلمانان و مردم جهان از جنایت های آنها در یمن منحرف شود و بعد هم بتوانند همین سناریو خونبار را در بحرین هم اجرا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  در پی اقدام ظالمانه نظام بحرین در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت شهر صیدای لبنان این اقدام آل خلیفه را محکوم کرد و آن را در راستای اقدامات ظالمانه آل خلیفه در زندانی ساختن شیخ علی سلمان و انقلابیون بحرینی دانست و تاکید کرد: تعلق انسان به وطن خود با سلب تابعیت و گرفتن شناسنامه از بین نمی رود، زیرا وابستگی انسان ها به وطن خود در خون و وجدان آنها ثبت شده و ما با چنین اقداماتی به شدت مخالفیم.

وی این اقدام آل خلیفه بنا به دستور سعودی ها دانست و افزود: چنین اقداماتی به منزله ترور سیاسی شیخ عیسی قاسم و در راستای اعدام شیخ نمر توسط آل سعود است و این حق را به مردم بحرین می دهد که دست به هر اقدام مناسبی برای دفاع از خود و علما و رهبران خود بزنند.

شیخ حبلی گفت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم پس از تعطیل ساختن جمعیت الوفاق بحرین نشان دهنده بحران زدگی و سردرگمی نظام مستبد آل خلیفه است که اگر حمایت سعودی ها و سایر مزدوران خلیجی آنها نبود تا امروز سرنگون شده بودند.

وی ادامه داد: چه نظامی است که آراء و نظریات یک شخصیت ملی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم را نپذیرد در حالی که ایشان هیچ گاه کسی را دعوت به خشونت نکرده، اما شیعیان بحرین در معرض تمام سرکوب ها و شکنجه ها توسط آل خلیفه و آل سعود قرار داشته اند.

این روحانی اهل سنت لبنان گفت: سعودی ها دوست دارند بحران بحرین ادامه داشته باشد و دستور لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم را آنها به آل خلیفه دادند تا افکار عمومی مسلمانان و مردم جهان از جنایت های آنها در یمن منحرف شود و بعد هم بتوانند همین سناریو خونبار را در بحرین هم اجرا کنند و مردم آن را به خاک و خون بکشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha