پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: چگونه است گه دیگران حق دارند در امور عراق دخالت کنند و درباره هر اقدامی که اتفاق می افتد توضیح بخواهند، اما هنگامی که مسائلی را در بحرین می بینیم که مایه نگرانی کشورهای منطقه می شود باید ساکت بمانیم و چیزی نگوییم؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی سلب تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط نظام بحرین، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز دو شنبه در مراسم جشن میلاد امام حسن (ع) در بغداد خواستار دخالت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب و سازمان های بین المللی و منطقه ای برای متوقف ساختن اقدامات خودسرانه نظام بحرین شد که آخرین این اقدامات سلب تابعیت بحرینی آیت الله عیسی قاسم می باشد.

وی افزود: در بحرین شاهد تنوع مذهبی هستیم و انتظار ما این بود که نظام بحرین رفتاری عادلانه با تمام مردم داشته باشد و حقوق همه مردم در این کشور محترم باشد و خواسته های آنها برآورده شود، اما متاسفانه اوضاع این کشور روز به روز بدتر می شود.

سید عمار حکیم ادامه داد: برخی به ما می گویند چرا در امور بحرین دخالت می کنید، اما اکنون حدود 13 سال است که کشورهای منطقه در امور عراق دخالت می کنند و ما اعتراضی نداریم و اهل گفتگو و ارائه توضیح هستیم و همین چند روز پیش بود که حیدرالعبادی گروه هایی را به کشورهای عربی فرستاد تا درباره عملیات آزادسازی فلوجه به آنها توضیحاتی ارائه کنند، زیرا ما مسئولیت داریم درباره اوضاع عراق به کشورهای اطراف خود توضیحاتی بدهیم.

عراق حق دارد نگران اوضاع بحرین باشد

وی افزود: چگونه است گه دیگران حق دارند در امور عراق دخالت کنند و درباره هر اقدامی که اتفاق می افتد توضیح بخواهند و تمام اینها دخالت به شمار نمی آید، اما هنگامی که مسائلی را در بحرین می بینیم که مایه نگرانی کشورهای منطقه می شود باید ساکت بمانیم و چیزی نگوییم؟ این یک سیاست ناعادلانه است چون همه ما در یک محیط زندگی می کنیم و منظومه ای به هم پیوسته داریم به گونه ای که کشورها از اوضاع و اتفاقات کشورهای دیگر متاثر می شوند و از اقدامات نظام بحرین بوی طایفی گری می آید که پیامدهای بدی برای عراق دارد.

تعطیلی الوفاق، تعطیلی اعتدال در بحرین بود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: هنگامی که جمعیت الوفاق منحل می شود، ما حق داریم نگران باشیم؛ چراکه جمعیت الوفاق نماد اعتدال بود و هنگامی که این جمعیت تعطیل می شود گویی اعتدال هم در بحرین تعطیل شده و شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت نیز از شخصیت های معتدلی است که خواستار استیناف و تجدید نظر در حکم زندان خود شد که دادگاه بحرین به جای رعایت انصاف، حکم زندان او را تشدید کرد و این پدیده ای عجیب است.

وی ادامه داد: آخرین اقدام نظام آل خلیفه نیز سلب تابعیت بحرینی از آیت الله شیخ عیسی قاسم می باشد که همواره مردم را به مسالمت و پرهیز از خشونت دعوت کرده و ایشان را می توان ضامن امنیت و مسالمت تظاهرات ها و اعتراضات مردمی دانست و امروز می بینیم تابعیت ایشان سلب می شود. چه کسی چنین حقی دارد که تابعیت یک شهروند را سلب کند؟ این چه منطق و اسلام و گفتگویی است که در بحرین و منطقه جاری است؟

سید حکیم گفت: ما از این اقدامات بحرین نگرانیم و خواستار حاکمیت صدای عقل و حکمت از سوی همه هستیم و از مسئولان بحرین نیز انتظار داریم از تنش زایی پرهیز کنند تا اوضاع از این بدتر نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha