جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد: بی طرفی در منطق حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع) یعنی اینکه طرفدار حق باشیم و از کشوری دفاع کنیم که با شمشیر محاصره اقتصادی ذبح می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبدالامیر قبلان ر ئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت چهاردهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه در پیامی گفت: در این مناسبت بزرگ به مردان مقاومت، ارتش و مردم که با شجاعت و وطن دوستی خود جانفشانی کردند و در پیروزی جنگ تموز نقش مهمی داشته اند، درود می فرستیم و به شهدای بزرگ که با خون خود سرزمین را سیراب کرده و با تقدیم جان خود در کنار پیامبرانی قرار گرفتند که در تاریخ جاویدان شدند، احترام گذاشته و از آنان قدردانی می کنیم و می گوییم که شهدا الگوی شجاعت، شهامت و فداکاری بوده و خواهند بود.

وی نسبت به انحراف قطب نمای منافع و مصلحت ملّی و اخلاقی لبنان و چگونگی نجات آن از توفان ها و هجمه های بین المللی و منطقه ای برای فروپاشی آن هشدار داد و گفت: یک بار از طریق محاصره و تحریم های اقتصادی و یک بار بار دخالت در امور داخلی و تحریک یک گروه علیه  گروه دیگر به دنبال فشار علیه لبنان هستند و می خواهند بار بحران اقتصادی و معیشتی را به گردن مقاومت بیندازند و طرح بی طرفی لبنان را به عنوان راه خروج از بحران های کنونی را مطرح می کنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان تأکید کرد: بی طرفی در منطق حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع) یعنی اینکه طرفدار حق باشیم و از کشوری دفاع کنیم که با شمشیر محاصره اقتصادی ذبح می شود. بی طرفی در منطق حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی (ع) این است که نجات بخش کشور به غارت رفته باشیم و به مسائل ملت ها و کشور های مظلوم در هر کجا که باشد، توجه کنیم و پایبند باشیم و به ظالم بگوییم که تو ظالم هستی. از کسانی که جانفشانی کرد، جنگید و سرزمین را آزاد کرد و در راه آن به شهادت رسید، تشکر کنیم.

آیت الله قبلان ادامه داد: بی طرفی ما را در قلب مسئولیت تاریخی و مسائل لبنان و مظلومین منطقه و جهان قرار می دهد و این مسئله در منطق حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت مسیح (ع) ما را ملزم می کند که تصمیم ناخوشایندی علیه طاغوتیان بین المللی و منطقه ای که برای فشار معیشتی علیه ملت لبنان همکاری می کنند، بگیریم. بی طرفی یعنی اینکه در برابر شیطان های غارتگر، مفسد، ظالم، فتنه گر و مستبد که کشور را جسمی بد بو و متلاشی شده تبدیل کرده اند، بایستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha