چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قبلان

حوزه/ آیت الله قبلان گفت: تروریسم نکفیری همچنان به قتل و کشتار به عنوان یک هدف می نگرد و از این رو مبارزه با آنها یک تکلیف انسانی است که در این راه لازم است همه کشورهای جهان و منطقه با هم متحد شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان انفجارهای تروریستی بغداد و استانبول و کامرون و کشته شدن افراد بی گناه دراین اقدامات تروریستی را محکوم کرد و افزود: عاملان این جنایت ها بویی از انسانیت نبرده اند.

وی افزود: تروریسم نکفیری همچنان به قتل و کشتار به عنوان یک هدف می نگرد و از این رو مبارزه با آنها یک تکلیف انسانی است که در این راه لازم است همه کشورهای جهان و منطقه با هم متحد شوند تا تروریسم را ریشه کن کنند، زیرا تروریسم یک غده سرطانی است که نباید آن را ساده انگاشت، بلکه باید از لحاظ فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محاصره شود.

آیت الله قبلان به نیروهای ارتش و امنیتی لبنان و مقاومت نیز هشدار داد در مبارزه با تروریسم با هم همکاری کنند به ویژه در این شرایط که لبنان در معرض تهدید خطر تکفیری صهیونیستی قرار دارد.

ایشان ادامه داد: از تمام مردم لبنان نیز می خواهیم متوجه خطرات پیش روی کشور خود باشند و همواره هوشیار و بیدار و متحد باشند تا جلوی هگونه نفوذ دشمن را بگیرند.

شیخ قبلان از علما و روحانیان نیز خواست در سخنان و مواعظ خود بر شرح خطر تکفیری و پیامدهای آن برای جوامع بشری تمرکز کنند و گفتمان اعتدال را در پیش بگیرند و از تشنج و تعصبات بیهوده دوری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha