چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
علمای نبطیه لبنان

حوزه/ علما و شخصیت های دینی و سیاسی شهر نبطیه لبنان در مراسمی، اعدام شیخ نمر توسط عربستان را محکوم کردند و آل سعود را مسئول تحریک مذهبی و بر هم زدن اوضاع منطقه دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»علما و مردم شهر نبطیه لبنان اعدام ظالمانه شیخ نمر توسط آل سعود را محکوم کردند.

در این زمینه بنا به دعوت علما و حوزه های علمیه جبل عامل، مراسمی در ورزشگاه الحسینی شهر نبطیه و با حضور شیخ عبدالحسین صادق امام و مفتی نبطیه برای تکریم مقام شیخ نمر و محکوم کردن اعدام وی برگزار شد.

در این مراسم شیخ صادق به نمایندگی از محمد رعد علی قانصو از نمایندگان پارلمان، دکتر احمد کحیل شهردار نبطیه، محمد قانصو نماینده اتحادیه شهرداری های الشقیف، گروهی به نمایندگی از جنبش امل به ریاست حاج باسم لمع مسئول سازمانی جنبش امل در جنوب لبنان، گروهی به نمایندگی از حزب الله به ریاست حاج عباس صبوری ، حسین سویدان مدیر مرکز فرهنگی امام صدر در زوطر شرقی و شخصیت ها و علمای دینی و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

شیخ عبدالحسین صادق مفتی نبطیه در این مراسم گفت: اعدام شیخ نمر مجاهد توسط مسئولان عربستان آنهم مدت کمی پس اط اعلام تشکیل ائتلاف به اصطلاح اسلامی توسط عربستان عامل افزایش فضای احتقان و تحریک مذهبی در منطقه شدو باعث شد منطقه و جهان اسلام در معرض احتمالاتی قرار گیرد که پیامدهای آن معلوم و مشخص نیست.

شیخ صادق از روحانیون و آزادگان و صاحیان اندیشه و نیروهای سیاسی و ملی و هیئت های دینی خواست برای نابودی فتنه مذهبی موجود تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha