جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ناصری یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،جسارت و توهین دشمنان به اسلام و قرآن را نتیجه مشاهده برخی اختلافات خواند و گفت : اتحاد ضروری ترین نیاز امروز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در اولین همایش امت واحده که با حضور علمای شیعه و سنی در دفتر وی  برگزار شد، اظهار کرد: اتهام شرک زدن به مسلمین و جدا کردن آن ها از یکدیگر معنایی ندارد و در حالی که "توحید" جزء اصول اولیه مذهب تشیّع است، ولی افسوس گاهی شیطان افراد را وسوسه می کند و سخنان نادرست بر زبان آن ها جاری می شود.

وی با یادآوری آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول» تصریح کرد : خداوند بارها در قرآن به مسلمانان برای اطاعت از پیامبر دستور داده است و ما باید ببینیم پیامبر در حاکمیتش، در مسائل روزمره چه رفتاری می کرده است.

امام جمعه یزد وجود تفرقه و دشمنی در مسلمانان را تقبیح کرد و گفت: بدانیم در محبت ها، ارتباطات و ایثارگری ها خیلی از مسائل حل می شود.
آیت الله ناصری در خصوص وجوه مشترک شیعه و سنی هم اظهار کرد: ما همه مسلمانیم اعم از شیعه و سنی به توحید، قرآن و پیامبر اسلام ایمان داریم پس چه چیزی می تواند ما را از هم جدا کند و خدای متعال در قرآن به ما دستور داده از تفرقه پرهیز کنیم و با یکدیگر اختلاف و مشاجره نداشته باشیم.
وی با برشمردن مصیبت هایی که در نتیجه تفرقه بر امت اسلام وارد شده، ابراز کرد: طبق آیات قرآن اگر مسلمین نزاع کنند ابهت اسلام از بین می رود.

وی جرات توهین دشمنان به اسلام و آتش زدن قرآن را نتیجه مشاهده برخی تفرقه ها دانست و افزود : از علمای شیعه و سنی می خواهم که مردم را نصیحت کنند و با دعوت به مدارا، به یکدیگر محبت کنند و فریب دشمن را نخورند.

امام جمعه یزد مدارای پیامبر با زنان و کودکان مشرک رامثال زد و گفت: برخی باید به عاقبت رفتار خود بیندیشند و به یاد بیاورند که باید روزی نزد خدا بروند و پیامبر بنا به درخواست فردی که تقاضای نصیحت داشت فرمودند:«هر وقت قصد انجام کاری داشتی عاقبت کار خود را بسنج» و ما باید «هدایت»و «رضای الهی»  را مبنای عاقبت اندیشی نتیجه کار مد نظر قرار دهیم .
آیت الله ناصری بار دیگر به رسیدن به «مقام رضا» و کسب«رضای الهی» را مهم خواند و تأکید کرد : همه کارهای ما اگر بر این اصل بنا شود آن وقت می توانیم در مسیر درست گام برداریم و بدانیم که آخرین حد نعمت بهشتیان رضایت خداوند است یعنی بالاترین مدالی که خدا عنایت می کند رضایت است.

وی از وجود تفرقه در امت اسلامی ابراز تأسف و انتقاد کرد و افزود: پایان دشمنی ها و اختلافات چیزی نصیب ما نمی شود و همانگونه که کشتار حاکمان ظلم و جور در گذشته هم سرانجامی نداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha