یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم تودیع و معارفه امام جمعه خرمدشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: امام جمعه ها برای خدا کار می‌کنند و همواره باید اخلاص و رضای خدا را در کارها مد نظر قرار دهند و جایگاه پدرانه خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در جلسه تودیع و معارفه امام‌جمعه خرمدشت که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور و انقلاب منجی عالم بشریت است و از خدای متعال می‌خواهیم تا برکت این انقلاب را هر روز بیشتر کند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب، برگزاری نماز جمعه از نظر اکثر مراجع جایز نبود، چرا که حکومت در ایران شاهنشاهی بود؛ اما پس از انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی نماز جمعه‌ها نیز توسعه پیدا کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید نماز جمعه‌ها را جدی بگیریم، ادامه داد: رهبری اخیراً در دیدار ائمه جمعه فرمودند؛ نماز جمعه یک قرارگاه است و این تعبیر به معنای این است که نماز جمعه قرارگاه جنگ است و جنگ امروز هم جنگ فرهنگی و نرم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی نماز جمعه قرارگاه باشد، امام‌جمعه هم فرمانده قرارگاه است و امت، مسئولان و امامان جماعت، افسران و سربازان جنگ نرم محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که در همه بخش‌ها آن چیزی که ماندگار است، اقامه نماز است، اذعان داشت: بندگان واقعی و معتقد خداوند همین که موقعیتی پیدا می‌کنند برای اقامه نماز کوشش می‌کنند تا رضای خدا را جلب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ » شامل حال شهدا و همه کسانی می‌شود که در راستای اقامه نماز قدم بر می‌دارند و حتی کسانی که زنده هستند و در این راه قدم بردارند نیز مصداق بارز آن هستند.

امام‌جمعه قزوین  اضافه کرد: اگر برای مردم و نه برای رضای خدا خدمتی انجام دهیم در نهایت این نوع نیت سبب می‌شود خدمت ما بی برکت شود.

وی اذعان داشت: امام‌جمعه‌ها، نباید جناحی عمل کنند، بلکه باید به گونه‌ای عمل کنند که همه جریان‌های سیاسی و جناحی آن‌ها را پدر معنوی منطقه خود بدانند و از آن‌ها تبعیت نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام‌جمعه‌ها برای جریان و جناح کار نمی‌کنند، بلکه برای خدا کار می‌کنند و همواره باید اخلاص و رضای خدا را در کارها مد نظر قرار دهند و جایگاه پدرانه خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: فتنه خط قرمز هر مسلمانی است و اگر امام‌جمعه در خصوص فتنه صحبت کند به معنای جناحی بودن او نیست و نباید تشریح مسائل دین از سوی ائمه جمعه به معنای تمایل آن‌ها به یک جناح تفسیر شود.

وی ارتباط با اقشار مختلف مردم، ارتباط با روحانیت، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و هدایت انسان‌هایی که راه را گم کرده‌اند را از دیگر وظایف امام جمعه‌ها برشمرد.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: نباید اختلاف سلیقه‌ها در انتخابات کاندیداها موجب تفرقه و اختلاف بین مردم شود و باید کاندیداها بر اساس ایمان، تخصص و تجربه انتخاب شوند و در این حوزه نگاه دنیایی نداشته باشیم.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید خرمدشت منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی راد، امام‌جمعه پیشین قدردانی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha