جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز عید فطر

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اقامه نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله مقتدایی در این مسجد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام  عباس ابراهیمی با بیان این که هر سال شاهد حضور گسترده زائران جهت اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران هستیم، گفت: نماز عید سعید فطر مسجد مقدس جمکران به امامت آیت‌الله مقتدایی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر عنوان کرد: عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت است و یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: عید سعید فطر روزی است که انسان بعد از یک ماه ریاضت و تزکیه نفس، به فطرت پاک خود باز می‌گردد و به شکرانه این بازگشت، این روز را جشن می‌گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: نماز عید سعید فطر یکی از اعمالی است که در روایات اسلامی، سفارش زیادی به آن شده است و بنا بر احادیث اهل‌بیت (علیهم السلام) فلسفه برگزاری نماز عید سعید فطر، گردهمایی مسلمانان، نیایش به درگاه الهی و همچنین پرداخت زکات و کمک به نیازمندان است.

وی با بیان این که هر سال شاهد حضور گسترده زائران جهت اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران هستیم، گفت: گردهمایی مسلمانان در نماز عید سعید فطر و حرکت گروهی مردم به میعادگاه عاشقان در واقع نشان از وحدت و یکپارچگی مسلمانان دارد تا بدین وسیله قدرت و اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام به منصه ظهور گذاشته شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آمادگی کامل مسجد مقدس جمکران جهت برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران اندیشیده شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مراسم عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران از ساعت 6 بامداد با تلاوت آیات قرآن کریم و قرائت دعای عهد آغاز می‌شود و با توجه به این که خواندن دعای ندبه در روز عید سعید فطر بسیار سفارش شده است، مراسم قرائت دعای ندبه با نوای حجت الاسلام حسین آبادی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نماز عید سعید فطر ساعت 8 صبح به امامت آیت الله مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و سپس خطبه‌های نماز عید سعید فطر توسط ایشان قرائت می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان یادآور شد: در مسجد مقدس جمکران، صندوق‌های دریافت زکات فطره از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تعبیه شده است که نمازگزاران می‌توانند زکات فطره خود را در این صندوق‌ها قرار دهند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha