پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت قم  حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده

حوزه/رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت قم گفت: این دادگاه در پرتوی خدمت خالصانه از آغاز فعالیت، بدون چشمداشت و وابستگی به جناح بندی سیاسی با سینه هایی مالامال از اسرار مگو با باندهای نفوذی و جریان های انحرافی برخورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان قم، اظهار داشت: اگر عالمی صالح و با تقوا باشد، گستره زیادی از انسان ها را به سعادت می رساند و در صورتی که فاسق باشد، نه تنها خود را به سمت سقوط سوق می دهد، بلکه دیگران را نیز به گمراهی می کشاند.

وی تصریح کرد: امام راحل با فکر و قلم الهی خود، دادگاه ویژه روحانیت را بنیان نهاد و  قدم بزرگی در راستای صیانت از روحانیت و اعتقادات دینی مردم برداشت و امروز از سوی مقام معظم رهبری این مسیر، روشن تر و دارای تشکیلات منسجمی است.

رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  خدمت بی منت به آحاد مردم، نعمتی الهی برای مسئولان کشور است، ابراز داشت: در فرصت مسئولیت بیشتر از گذشته، خود را در متن حوزه مقدسه احساس کردم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان دادگاه ویژه روحانیت قم، حمایت های مراجع تقلید، علما و مدیران مخلص حوزه علمیه قم، گفت: مجموعه دادگاه ویژه روحانیت قم در پرتو خدمت خالصانه از آغاز فعالیت، بدون چشمداشت و وابستگی به جناح بندی سیاسی و با دقت و رعایت حق و انصاف به پرونده های مهم رسیدگی و با باندهای نفوذی و جریان های انحرافی برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه از هیچ تلاشی در راستای عمل به سیاست پیشگیری و صلح و سازش به جای برخورد کیفری کوتاهی نکردیم، ابراز داشت: به روز رسانی پرونده ها، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، حرکت در مسیر خط ولایت و عدالت و قانون، تلاش برای برخورد با دانه درشت ها و تاکید بر حفظ آبروی طلاب و روحانیون از جمله اقدامات صورت گرفته است.   

رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت قم با بیان اینکه اقدامات اثرگذار و زیربنایی در بخش پیشگیری از جرائم صورت گرفت، اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر آسیب شناسی جرائم و انتقال نتایج به دست آمده به مسئولان مربوطه، ارتباط مستمر و هدفمند با مجموعه های حوزوی، برگزاری جلسات همفکری و همکاری با مجموعه نهادهای حوزوی و امضای تفاهمنامه با مرکز خدمات حوزه جهت ارائه خدمات ویژه به افراد آسیب پذیر بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده افزود: برگزاری جلسات متعدد آموزشی برای صنوف مختلف طلاب، شناسایی، برنامه ریزی برای رفع شبهات طلاب، تشکیل شورای صیانت با حضور ۱۸ مجموعه حوزوی و فعال سازی پتانسیل طلاب بومی از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از جرائم است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم هفتگی با مراجع تقلید، علما و شخصت های اثرگذار حوزوی، تشکیل کمیته مددکاری، تشکیل واحدهای صلح و سازش، تلاش برای تقویت حوزه انقلابی و خنثی سازی برخی توطئه ها، همکاری و همفکری مستمر با ائمه جمعه، مسئولان و نهادهای امنیتی اراک و کاشان، تهیه و پخش برنامه های سمعی و بصری درباره مدعیان دروغین و جریان های انحرافی با مشارکت مجموعه های پژوهشی حوزه، ایجاد حس اعتماد به دادگاه ویژه در میان عموم طلاب، رسیدگی به اعتراض و شکایات مراجعین از کارکنانو برگزاری دوره های نظام آموزشی برای کارکنان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در دادگاه ویژه روحانیت قم است.

وی افزود: احساس مسئولیت مضاعف و تلاش و مجاهدت شبانه روزی دادگاه ویژه روحانیت قم به عشق خدمت به اسلام، رضایت خداوندی و در راستای تحقیق منویات رهبری بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده در پایان افزود: نهادهای حوزوی عزم راسخ و جدی در پاسداری از حوزه های علمیه و نظام جمهوری اسلامی دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین جزایی، رئیس جدید دادگاه ویژه روحانیت استان قم نیز در سخنانی با سپاس از اعتماد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل ویژه روحانیت به وی، اظهار داشت: خدمات مسئولان سابق دادگاه ویژه روحانیت قم، مسئولیت خطیر بنده را بیش از گذشته سنگین کرده است. 

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha