جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سیک‌های هندوستان به جبهه مسلمانان پیوستند

حوزه/ اعضای جامعه سیک‌های شهر پهگوارا در شمال هند، برای حمایت از مسلمانان در مقابل حملات افراط‌گرایان هندو «شیو سنا» با شمشیرهای برهنه وارد عمل شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای جامعه سیک‌های شهر پهگوارا در شمال هند، برای حمایت از مسلمانان در مقابل حملات افراط‌گرایان هندو «شیو سنا» با شمشیرهای برهنه وارد عمل شدند. مشکل زمانی شروع شد که روز چهارشنبه عده‌ای از هندوهای شیو سنا با حمله به ساختمان‌های مسلمان، با زور چند خانواده مسلمان را مجبور به تعطیل کردن مغازه‌هایشان کردند.

پس از این واقعه در پی نماز جماعت روز جمعه، یک هیئت نمایندگی از جامعه مسلمانان یادداشتی به دولت ارائه داده و خواستار اقدام علیه افراط‌گرایان شیو سنا و جلوگیری از اذیت و آزار تجار مسلمان توسط این گروه افراط‌گرای هندو شدند. تنش‌ها زمانی به اوج رسید که در هنگام نماز جماعت افراط‌گرایان شیو سنا روبروی مسجد تجمع پیدا کرده و شعارهای ضداسلامی سردادند. آن‌ها همچنین مسلمانان داخل مسجد را تحریک می‌کردند که بیرون آمده و با آن‌ها روبرو شوند. که این مسئله نیز اتفاق افتاد و درگیری‌های کلامی و فیزیکی به اوج خود رسید.

در این میان و زمانی که درگیری‌ها بالا گرفت، گروهی از سیک‌ها به حمایت از مسلمانان در محل حاضر شده و جوانان سیک که سلاح‌های لبه تیز حمل می‌کردند، به سمت افراط‌گرایان هندو سنگ پرتاب می‌کردند.

این درحالی بود که نیروهای پلیس هیچ تلاشی برای توقف افراط‌گرایان هندو خارج از مسجد نکرده و تنها زمانی وارد عمل شدند که 25 دقیقه از تبادل سنگ میان دو طرف گذشته بود و 6 نفر از جمله 2 پلیس مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha