یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1091322
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
دھمکی

حوزه/ پوسترهایی حاوی مطالب تهدید آمیز خطاب به بازرگانان مسلمان در سراسر اوتارکند هند پخش شده است که آنها باید تا ۱۵ ژوئن مغازه های خود را تخلیه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» دو جوان به نام های عبید خان مغازه دار ۲۴ ساله و جیتندر سینی دوچرخه ساز ۲۳ ساله، در تاریخ ۲۷ ماه قبل به اتهام تلاش در آدم ربایی در هندوستان دستگیر شدند.

ساکنان محلی ادعا دارند که این یکی از موارد «جهاد عشق» است، اصطلاح «جهاد عشق» توسط گروه های افراطی هندو وقتی استفاده می شود که مسلمانی می خواهد با زنی هندو ازدواج کند. در آن زمان آنان علیه مردان مسلمان توطئه می کنند و آن را اغوای زنان هندو می نامند. هرچند در سطح دادگاه ها و دولت مرکزی این اصطلاح به رسمیت شناخته نشده است.

در این راستا و طبق برخی گزارشها، پوسترهایی که در بازار اصلی پرولا در اوترکاشی نصب شده است، از بازرگانان مسلمان می خواهد که مغازه های خود را قبل از ۱۵ ژوئن تخلیه کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتد دیگر هر اتفاقی رخ دهد مهم نیست!!

به گفته پلیس این پوسترها دو روز پس از اعتراض اعضای جناح راست و حمله به مغازه ها و خانه های مسلمانان در بارکوت هند، منتشر شد.

پلیس تاکید کرد: این پوسترها برداشته شدند و تحقیقات برای شناسایی کسانی که آنها را چسبانده اند، در حال پیگیری است.

یک رهبر محلی هندو گفت: پوسترها توسط ساکنان محلی چسبانده شده است و هر گونه حادثه ای ناخوشایند با مسلمانان رخ دهد، مسئولیت آن به عهده دولت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha