سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
هندوهای افراطی، شیرینی‌پزی را مجبور به حذف تابلوی «حلال» کردند

حوزه/ یک گروه هندوهای افراطی در ایالت کرالا در هندوستان، از دیدن تابلوی «حلال» برای یک شیرینی فروشی مسلمان عصبانی شده و صاحب مغازه را مجبور به حذف این آرم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، یک گروه از هندوهای افراطی در کرالای هندوستان، صاحب یک شیرینی‌پزی مسلمان را مجبور به حذف نام «حلال» از سر در مغازه کردند.

پس از فشار یک سازمان هندو با نام آیکیا ودی (جبهه متحد هندو) ، یک مغازه شیرینی‌پزی در منطقه ارناکولام در ایالت کرالا مجبور شده است تابلویی را که حاوی واژه «غذای حلال» بوده از سر در مغازه حذف کند.

این سازمان هندو اطلاعیه‌ای تهدید آمیز به این مغازه فرستاده بود و مدعی شده بود که گذاشتن آرم حلال تبعیض مواد غذایی بر اساس مذهب است و عمل مجرمانه محسوب می‌شود. این اعلامیه تهدیدآمیز به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر گردید

گفتنی است رئیس این گروه هندو و چند عضو دیگر پیش از این به مغازه مذکور رفته و درخواست خوراکی غیرحلال کرده بودند. آن‌ها به اصرار از فروشنده می‌خواستند که شیرینی غیرحلال به آن‌ها بدهد، و فروشنده نیز گفته بود که اینجا فقط خوراکی «حلال» سرو می‌گردد.

سپس آن‌ها خشمگین شده و علیه این شیرینی فروشی وارد عمل شدند. آن‌ها همچنین صاحب مغازه را تهدید کرده و برای او اولتیماتوم گذاشته بودند مبنی بر اینکه اگر وی در ظرف مدت ۷ روز نام حلال را حذف نکند، با اجتماعات اعتراض آمیز، به اینجا حمله کرده و همچنین این شیرینی‌فروشی را تحریم می‌کنند. صاحب شیرینی فروشی به خاطر تهدیدها مجبور به برداشتن تابلوی حلال شد.

گفتنی است رئیس پلیس منطقه‌ای پنچایات از این باج‌گیری‌خواهی ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته چنین خواسته‌هایی برای حذف تابلوی حلال غیرقابل قبول است و موضوع را بررسی خواهد کرد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha