چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
روحانیون تکفیری عراق

حوزه/ سیاسیون و شیوخ و شهروندان عراقی استان الانبار ضمن اعلام نگرانی خود در مورد احتمال بازگشت افراطیون به این استان پس از آزادسازی آن از دست تروریست ها، خواستار مجازات و پیگرد روحانیون تکفیری شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سیاسیون و شیوخ و شهروندان عراقی استان الانبار ضمن اعلام نگرانی خود در مورد احتمال بازگشت افراطیون به این استان پس از آزادسازی آن از دست تروریست ها، خواستار مجازات و پیگرد روحانیون تکفیری شدند.

جاسم العسل جانشین استاندار سابق الانبار گفت: تروریست های داعش جنایت های فجیع و بی سابقه ای را در حق مردم الانبار مرتکب شده اند و هزاران نفر از مردم بی گناه این استان را به اتهام های واهی کشته و بازداشت کرده اند و حدود یک و نیم میلیون نفر را نیز آواره کرده اند.

وی افزود: پس از آزادی تعدادی از شهرهای استان از دست تروریست های داعش و بازگشت قریب الوقوع مردم آواره به استان، خواستار پایان دادن به باور و اندیشه افراطی موجود در برخی ساکنان استان هستیم تا بار دیگر شاهد اقدامات تنش زا و خشن در این استان نباشیم.

العسل ادامه داد: در این زمینه لازم است روحانیونی که به ترویج اندیشه افراطی و تکفیری شهرت دارند و شهروندان را به خشونت و افراط دعوت می کنند، مجازات شوند.

عزاوی المحمدی یکی از شیوخ فلوجه نیز گفت: تروریست های افراطی از هر فرصتی برای ظهور و بروز در استان استفاده می کنند و از جوانان استان در این زمینه سوء استفاده می کنند.

از سوی دیگر ستار جبار سرهنگ پلیس استان نیز گفت: دستگاه امنیتی عراق برنامه ای دارد که در روزهای آینده اجرا خواهد شد و در این برنامه دیواری در اطراف شهر فلوجه و الرمادی ساخته خواهد شد تا تروریست ها نتوانند وارد این دو منطقه شوند و از سوی دیگر فعالیت های اطلاعاتی و همکاری های ما با وزارت کشور ادامه خواهد داشت و با هر کسی که بخواهد دست به رفتارهای افراطی و خشونت آمیز بزند به شدت برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha