جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دهه کرامت

همزمان با روز میلاد کریمه اهل‌بیت؛ حضرت فاطمه معصومه(س) جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، نخستین کاروان زیر سایه خورشید از 14 مرداد به مدت چهار روز در استان قم حضور پیدا می کنند و با اجرای ویژه برنامه های جشن روز میلاد کریمه اهل‌بیت(س) نهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید کلید می خورد.

برنامه های اجرایی کاروان زیرسایه خورشید در استان قم تشرف به حرم حضرت معصومه(س)، شرکت در گردهمايی زائرين، حضور در جشن ميلاد ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، آيين خطبه خوانی و افتتاحيه جشن های دهه کرامت، عيادت از بيماران و کادر درمانی برخی بيمارستان ها، زیارت گلزار شهدای امام زاده ابراهيم(ع) و حضور در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران، حضور بر سر مزار شهدای گمنام و صبحگاه مشترک ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم و حضور در جمع طلاب غير ايرانی حوزه علميه قم است.

همچنین ديدار با  حجت الاسلام و المسلمین سعيدی؛ توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نخستین روز حضور، ديدار با رئيس  مجلس خبرگان رهبری و دو تن از مراجع عظام و همچنین ديدار با استاندار و نمايندگان محترم قم در مجلس شورای اسلامی در روز میلاد حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های کاروان اعزامی زیر سایه خورشید در استان قم است.

حضور در جمع عاشقان و دلباختگان حضرت حجت(عج) و شرکت در نماز جماعت و دعای توسل در مسجد جمکران به عنوان جشن اصلی و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان؛  تولیت مسجد مقدس جمکران  نیز از برنامه های این کاروان در آخرین روز حضور در شهر مقدس قم خواهد بود.

بهره مندی از نظرات علما و مراجع در راستای بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت ثامن الحجج(ع) با درنظر گرفتن فضای شور و شعور معنوی و بهره‌مندي حداكثري مخاطبان از آموزه‌هاي اهل‌بيت(ع) از محورهای این دیدارهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha