دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جشنواره ملی خورشید کرامت

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگاه ژرف و اِشراف حوزه علمیه بر روی مساله دین در تمام ابعاد و زوایای آن، تشریح و تبین حقوق بشری که توسط حوزه علمیه و با نگاه اسلامی صورت پذیرد ماندگار و جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در مراسم ملی خورشید کرامت که در سالن شهید مطهری مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم باید به صورت جدی و مستمر توسط محققان، پژوهشگران و نخبگان خود اسلام را در عرصه حقوق بشر به دنیا معرفی کنند؛ زیرا در غیر این صورت نسبت به اسلام نگاهی جاهلانه در دنیا رواج پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام به عنوان آخرین دین الهی به منظور تعالی، رشد و ایجاد تحول درزندگی بشر به پیامبر اکرم(ص) نازل شد و امروز حوزه های علمیه وظیفه دارند این هدف الهی را پس از تببین، تشریح و به دنیا عرضه کنند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر در آینده جهان از جایگاه محوری و اساسی برخوردار خواهد بود، گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی از ناب‌ترین اندیشه‌ها و افکار برای حقوق بشر با نگاه اسلامی تعاریف مشخصی دارد و حوزه‌های علمیه باید به صورت جدی و مستمر اسلام را در حوزه حقوق بشر به دنیا معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی معرفی کارکردهای اسلام در حوزه‌های مختلف را یکی دیگر از رسالت‌های نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید راه کارهای کاربردی، برای رفع مشکلات بشر را در عرصه‌های مختلف ارائه دهد؛ در حالی که اگر این تدبیرها انجام نشود، جامعه اسلامی مقصر شناخته می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگاه ژرف و اِشراف حوزه علمیه بر روی مساله دین در تمام ابعاد و زوایای آن، تشریح و تبین حقوق بشری که توسط حوزه علمیه و با نگاه اسلامی صورت پذیرد ماندگار و جهانی خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha