یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر - جامعه المصطفی

حوزه/ المصطفی هیچ گاه به دنبال تغییر دین و مذهب ملت های جهان نیست، بلکه خود را موظف به تبیین معارف ناب الهی می داند، تا معرفت مردم نسبت به کلام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدو­ی­ مهر امروز در دیدار تعدادی از میهمانان جشنواره بین المللی امام رضا(علیه­السلام)،  از جامعه المصطفی، ضمن خیر مقدم به حضور خادمان فرهنگ رضوی، تصریح کرد: وظیفه و رسالت بزرگ رساندن پیام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) به ملت­های سراسر گیتی بر عهده ما نهاده شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(علیه­السلام)، خاطرنشان کرد: متأسفانه نتوانسته ­ایم زیبایی­ های کلام اهل بیت(علیهم­السلام) را به گوش مردم جهان برسانیم، رسالت هدایت مردم که بر عهده خادمان فرهنگ رضوی نهاده شده، وظیفه­ ای سنگین و ارزشمند است.

وی با بیان این که علی رغم موفقیت های بسیار در حوزه های مختلف فرهنگی، هنوز کارهای فراوانی بر روی زمین مانده است، ابراز داشت: معضلات جهانی عصر نوین در عرصه های مختلف زندگی بشری نشان دهنده آن است که آن گونه که باید هنوز زیبایی های معارف الهی مکتب اهل بیت(علیهم­السلام) به گوش جهانیان نرسیده است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(علیه­السلام) خاطرنشان کرد: فراهم سازی مقدمات فعالیت هدفمند در حوزه فرهنگ رضوی، مولفه ای مهم است که هر کدام از شما می توانید مشعلی نورانی برای هدایت انسان ها به سمت کلام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) باشید.

جانشین رئیس جامعه المصطفی با تاکید بر این که المصطفی هیچ گاه به دنبال تغییر دین و مذهب ملت های جهان نیست، اظهار داشت: المصطفی خود را موظف به تبیین معارف ناب الهی می داند، تا معرفت مردم نسبت به کلام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) را افزایش دهد.

وی برخورداری از برنامه ­ای هدفمند در عرصه فعالیت­ های بین المللی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: استفاده ابزارهای نوین از جمله هنر، مهمترین مولفه ه­­ای است که ما را در رسیدن به اهداف الهی کمک می ­کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی­مهر، با اشاره به این که در برخی از موارد یک بیت شعر، اثرات عمیق  و پایدارتری را نسبت به سخنرانی  ایجاد می­کند، ابراز داشت: خداوند متعال آدمی را همراه با ذوقی آفریده است که نسبت به مسائل زیبا واکنش نشان داده، تأثیرپذیر می­شود.

وی با بیان این که تمام کلام معصوم(علیهم­السلام) زیبایی است، اظهار داشت: ذکر عنوان «محاسن کلامنا» در حدیث، نشان دهنده آن است که باید کلام معصوم(علیهم­السلام) را با زیبایی به مردم جهان منعکس نمود.

جانشین رئیس جامعه المصطفی بهره­ گیری از زبان هنر برای تبیین معارف ناب الهی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: فعال­سازی کانون شعرای بین المللی با موضوع فرهنگ رضوی موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده از عرصه های مختلف فرهنگی و بهره گیری از فضای مجازی را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: از تصویر سازی حکمت های قرآنی و محاسن کلام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) در قالب های متعدد صوتی و تصویری از جمله فیلم نباید غافل شد.

سخنران این نشست ضمن تأکید بر ورود تخصصی به حوزه­های هنری و فرهنگی، ابراز داشت: جامعه المصطفی با برگزاری همایش­ها و جشنوارهای مختلف فرهنگی، به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه­های مختلف فرهنگی و هنری دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی­ مهر، در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی المصطفی، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی به عنوان دانشگاه بزرگ اسلامی با هزاران دانشجو و فارغ التحصیل،  انتشار کلمه الله و رساندن کلام نورانی اهل بیت(علیهم­السلام) به گوش جهانیان را مهمترین وظیفه خود می داند.

وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی خود را خادم پیام رسانان فرهنگ رضوی به سراسر گیتی می داند، یادآور شد: همواره خدا را شاکریم که در پرتو نهضت عظیم و الهی امام خمینی(ره) و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بسترهای نشر فرهنگ رضوی به سراسر عالم فراهم شده است.

وی چرایی استفاده از عنوان فرهنگ رضوی برای فرهنگ اهل بیت(علیهم­السلام) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در زمان حیات مبارک امام رضا(علیه­السلام)، فرهنگ اهل بیت(علیهم­السلام) فراتر از مرزهای مناطق اسلامی انعکاس پیدا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی­ مهر، با اشاره به این که خادمان فرهنگ رضوی اشعار نور فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده، خود را خادم علمی، معنوی و فرهنگی بارگاه الهی می دانند، ابراز داشت: اشاعه فرهنگ رضوی منحصر در بعد خاصی از زیست بشری نیست؛ باید با ورود به عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی و ...  جلوه ای از فرهنگ رضوی را به جهانیان نمایان سازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha