جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پارسانیا

حوزه/ رئیس شورای تخصصی حوزوی گفت: این شورا نهاد واسط رسمی بین شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان سیاستگذاری‌های فرهنگی نظام است.

به گزارش خبرگزاری ­«حوزه»، نخستین جلسه دوره دوم مجمع شوراي تخصصي حوزوي شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا و با حضور اعضاء جدید در محل  شوراي تخصصي حوزوي برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس و اعضای شورای تخصصی حوزوی ضمن تبریک و ابراز خرسندی از انتخاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین اعرافی به سمت مدیریت حوزه‌های علمیه، از زحمات بی دریغ و خالصانه آیت الله حسینی بوشهری در راستای پیشبرد اهداف مقدس حوزه‌های علمیه تشکر و قدردانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در دوره قبل، حضور اعضاء جدید شورای حوزوی را تبریک گفت و با اشاره به جایگاه کم نظیر و مؤثر این شورا اظهار کرد: این شورا نهاد واسط رسمی بین شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان سیاستگذاری‌های فرهنگی نظام است که با تکیه بر اصول و مبانی معرفتی حوزه‌های علمیه، امر رصد و تجزیه و تحلیل مسائل و موضوعات فرهنگی و تزریق نگرش حوزه‌ای در سیاست‌‌های فرهنگی کشور می‌پردازد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام کاظمینی دبیر شورای تخصصی حوزوی گزارشی از اهم فعالیت‌های دوره گذشته این شورا را ارائه کرد.

وی با اشاره به چشم انداز، بیانیه مأموریت و اهم وظایف شورای تخصصی حوزوی بیان کرد: در ساختار این شورا علاوه بر مجمع اصلی، سه کمیسیون و چندین کارگروه اقتضایی فعالیت دارند، کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی، علمی تربیتی و مسائل حوزه و کارگروه‌های بازبینی سند تحول آموزش و پرورش، هنر، زن و خانواده، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی از جمله کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تشکیل شده هستند که به صورت مستمر با حضور اعضا تشکیل جلسه داده و به بررسی تخصصی موضوعات می‌پردازند.

حجت الاسلام کاظمینی در بخش دیگری از ارائه گزارش به تشریح اهم فعالیت‌های شورای تخصصی پرداخت و ابراز کرد: از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته توسط شورا می‌توان به تدوین پیش نویس سیاست‌ها و اسناد راهبردی و یا همکاری در تدوین آن‌ها مانند نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند تحول علوم انسانی و طرح جامع پیوست فرهنگی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین طراحی و راهبری پروژه‌های پژوهشی، تدوین گزارشات راهبردی، ارائه نظر کارشناسی در موضوعات ارجاعی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌های این شورا است.

در ادامه اعضای شورای تخصصی حوزوی در خصوص گزارش ارائه شده، ضمن تشکر از جامعیت گزارش مذکور، مواردی را جهت غنای بیشتر گزارش تذکر دادند و همچنین در جهت مشارکت بیشتر شورای تخصصی حوزوی و ورود  فعال تر این شورا در مسائل مهم فرهنگی کشور، خواستار بررسی و تنظیم نظام موضوعاتی در این زمینه شدند.

همچنین اعضا پس از ارائه گزارش، درباره دستور جلسات به بحث و بررسی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha