چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مسلمانان آمریکایی خواستار پذیرش بیشتر مسلمانان در جامعه شدند

حوزه/ به مناسبت اعلام ماه آگوست به عنوان ماه شناخت و تقدیر از مسلمانان در ایالت کالیفرنیای آمریکا، مسلمانان در سرتاسر این ایالت خواستار پذیرش بیشتر مسلمانان در آمریکا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mercurynews.com، به مناسبت اعلام ماه آگوست به عنوان ماه شناخت و تقدیر از مسلمانان در ایالت کالیفرنیای آمریکا، روز دوشنبه رهبران و روحانیون مسلمان در سرتاسر این ایالت خواستار پذیرش بیشتر مسلمانان در آمریکا شده و اعلام کردند در زمانه‌ای که شعارهای ضداسلامی رو به رشد می‌باشد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آتش اسلام‌هراسی هیزم می‌ریزد.

رهبران جامعه اسلامی کالیفرنیا همچنین خواستار تصویب قانونی شدند که از دانش آموزانی که در مدارس با تبعیض روبرو هستند حمایت کند.

آزار و اذیت مسلمانان در غرب موضوع تازه‌ای نیست

زهرا بیلو، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ناحیه بای در این خصوص گفت: الان زمانه سخت و پرچالشی برای مسلمانان آمریکا خصوصا جوانان محسوب می‌شود، من خودم به یاد دارم که 20 سال پیش، وقتی نوجوان بودم و به مدرسه می‌رفتم، روسری‌ام را از سرم می‌کشیدند و مسئله آزار و اذیت مسلمانان در غرب، مشکل تازه‌ای نیست.

بیلو در ادامه گفت: ما بر این باوریم که این قانون قدم مهمی نه تنها به سوی بسیج اجتماعی بلکه اقدام مهمی در راستای فرستادن پیامی برای همگان خواهد بود تا در مدارس احساس امنیت کنند.

طبق گزارش ارسالی کایر در سال 2015، آزار و اذیت و تبعیض علیه دانش آموزان مسلمان در مدارس آمریکا، 2 برابر دانش آموزان دیگر اعلام شده است. طبق آمارهای مرکز تحقیقات پیو در ژانویه، 3.3 میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند که 1 درصد جمعیت این کشور  را تشکیل می‌دهند. و انتظار می‌رود که این رقم تا سال 2050 دو برابر شود.

شعارهای سیاسی علیه مسلمانان آمریکایی در دوره انتخابات ریاست جمهوری خصوصا ادعاهای دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز سبب افزایش حوادث نفرت محور و تبعیض علیه مسلمانان در محل کار، مدارس، هنگام سفر، جستجو برای یافتن مسکن و دیگر نیازمندی‌های آنان در آمریکا شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha