چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش مطالعاتی باغستان‌های اسلامی اسپانیا و حوزه مدیترانه

حوزه/ همایش باغستان‌های اسلامی اسپانیا و حوزه مدیترانه با عنوان «بازتاب زمینی از بهشت» به بررسی یکی از باارزش‌ترین اشکال بصری تمدن مسلمانان، یعنی هنر باغبانی اسلامی می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از eventbrite.com، همایش جشن باغ‌های اسلامی در اسپانیا و حوزه مدیترانه ، روز سه شنبه 22 سپتامبر در مدرسه امور بین‌الملل استیون جی. گرین  واقع در دانشگاه بین‌الملل فلوریدا در آمریکا برگزار می‌شود و شرکت عموم در آن آزاد است.

همایش باغستان‌های اسلامی اسپانیا و حوزه مدیترانه با عنوان «بازتاب زمینی از بهشت» به بررسی و کاوش یکی از باارزش‌ترین اشکال بصری تمدن مسلمانان، یعنی هنر باغبانی اسلامی می‌پردازد.

باغستان‌های اسلامی برای نخستین بار در پی نیاز عملی برای سازماندهی فضای اطراف محل سکونت انسان‌ها و افزایش بازده زمین در محیط‌های خشن و بد آب و هوا آغاز شد. در نخستین‌ تلاش‌ها برای کشاورزی، باغ‌های اسلامی در اندلس، ترکیه عثمانی، ایران، مغولستان و هند به اوج تکامل خود رسیدند.

همایش «بازتاب زمینی از بهشت» نه تنها ما را به سفری شگفت انگیز برای کشف زیبایی نفیس باغستان‌های اسلامی می‌برد، بلکه نماد معنوی عمیق باغ‌ها و جایگاه‌ آن‌ها را در تاریخ هنر مقدس به نمایش می‌گذارد.

به علاوه همانند تمام هنرهای معنوی، نمایشگاه باغستان‌های اسلامی، بازدیدکنندگان را به فضایی سرشار از انعکاس، تفکر و تعالی دعوت می‌کند.

سخنرانان این همایش: کارن متیوز، پروفسور تاریخ هنر از دانشگاه میامی، اقبال اختر، پروفسور امور دینی/ سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، جوآن آنتونیو بوئنو، استاد دانشگاه معماری مناظر از دانشگاه بین‌المللی فلوریدا و آرورا مورکیلو، استاد دانشگاه تاریخ و مدیر مرکز مطالعات اسپانیایی و مدیترانه در دانشگاه بین المللی فلوریدا می‌باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha