شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 402746
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
 تصاویری از جشنواره هنر و غذای اسلامی در فلوریدا

حوزه/ جامعه اسلامی ساراسوتا و برادنتون برای سومین سال متوالی جشنواره بین‌المللی غذا و صنایع برگزار کرد و بیش از ۷۰۰ بازدید کننده مسلمان و غیرمسلمان در این رویداد فرهنگی غذایی حضور داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldtribune، جامعه اسلامی ساراسوتا و برادنتون در ایالت فلوریدای آمریکا، روز شنبه برای سومین سال متوالی جشنواره بین‌المللی غذا و صنایع برگزار کردند. در این جشنواره بیش از 700 بازدید کننده مسلمان و غیرمسلمان حضور داشتند.

در این رویداد فرهنگی رایگان ده‌ها فروشنده غذاهای اسلامی و حلال بین‌المللی مواد غذایی‌شان را به بازدیدکنندگان عرضه کرده و کارهای هنری و صنایع فرهنگی اسلامی نیز به نمایش گذاشته شد.

35 داوطلب مسلمان چندهفته برای راه اندازی این گردهمایی فعالیت کردند.

امانی مکاریتا یکی از بنیانگذاران این جشنواره از سال 2013 می‌گوید: هدف اولیه ما از آغاز این فعالیت دعوت مردم برای بازدید از مسجد بود. ما همیشه فعالیت‌های فرهنگی انجام داده و به انجام تبلیغ اسلامی در جامعه مبادرت می‌کردیم. اما این بار می‌خواستیم مردم از فرهنگ و سنن ما در محیطی آرام لذت ببرند.

وی افزود: ما می‌خواهم مردم ترس و نگرانی‌هایشان را کنار بگذارند. ما همه انسان هستیم و این جهان متعلق به همه ماست.

به علاوه در این جشنواره، مسلمانان مرکز اسلامی ساکنان را به بازدید از بخش‌های مختلف مسجد دعوت کردند. به علاوه کودکان مسلمان جامعه اسلامی ساراسوتا نیز در پایان این مراسم اقدام به اجرای تواشیح کردند.

از دیگر نکات جالب این جشنواره، به نمایش گذاشتن 2 شتر برای کودکان و نوجوانان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha