سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
افزایش ۵۰۰ درصدی اسلام‌هراسی در ایالت فلوریدا

حوزه/ اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالت فلوریدای آمریکا پنج برابر افزایش داشته و بسیاری از این جرایم متعلق به منطقه جنوبی فلوریدا هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbs12، اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالت فلوریدای آمریکا 500 درصد افزایش نشان داده که بسیاری از این جرایم متعلق به منطقه جنوبی فلوریدا هستند.

نرخ نجومی جرایم ناشی از نفرت در کل جامعه تاثیر گذار بوده و اعضای مساجد محلی معتقدند که وضعیت نه تنها بهتر نشده بلکه  هر روز نسبت به گذشته بدتر می‌شود.

بیشترین حوادث و جرایم ضداسلامی و اسلام‌هراسی آمریکا متعلقد به ایالت فلوریدای بوده و از دسامبر 2015 ، تنها 13 برخورد مجرمانه اسلام‌هراسی از میامی تا تمپا رخ داده است.

برای مثال در ماه سپتامبر مسجد فورت پیرس به آتش کشیده شد. در ماه نوامبر یک مسجد در ساحل بوینتون نیز شاهد دیوارنویسی اهانت آمیز بوده و چند هفته قبل نامه‌های تهدید‌آمیزی به مسجد میامی فرستاده شدند.

آنی هایت یکی از مسلمانان از مسجدی در بوکا راتون در فلوریدا می‌گوید: مردم بسیار بسیار بیمناک هستند، خصوصا در جامعه ما! برخوردهای اسلام‌هراسی در جامعه به آتش زدن مساجد و هتک حرمت محدود نمی‌شود. بلکه حتی هنگامی که مسلمانی در صف بانک ایستاده‌ نیز در معرض سخنان نژادپرستانه و تبعیض آمیز قرار دارد.

وی افزود: یک روز پیام‌های تلفنی تهدید آمیزی علیه مسجد دریافت کردیم. پشت خط فرد ناشناسی ما را به خاطر بودن در آمریکا زیر سئوال برده و ما را متهم به دریافت پول از بیگانگان کرد.

درحالی که نفرت و دشمنی نسبت به مسلمانان روز به روز رو به وخامت می‌رود، مسلمانان همچنین امیدوارند بتوانند با جامعه ارتباط برقرار کنند.

دکتر باسم الهلابی می‌گوید: ما از جمیع مردم و اکثریت خاموش می‌خواهیم به سخن آمده، به پاخاسته و به همسایگانشان عشق ورزیده و احترام بگذارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha