پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیرکل کمیته امداد قم با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ هدف از تأسیس کمیته امداد برون رفت از فقر است نه افزایش فقر، باید طوری برنامه و راهبری کرد که سال به سال از تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در جامعه مدرسین برگزار شد با بیان اینکه برای شهر قم جایگاه ویژه ای در روایات مطرح شده گفت: اگرکسی که در این شهر مسئولیتی را  قبول کرده، بتواند با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد، قطعا توانسته کار بزرگی انجام دهد و عزت شهر را حفظ نماید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وضع معیشتی نامناسب بعضی خانواده ها افزود: ممکن است خیلی از افراد که در این شهر زندگی می کنند، فقیر باشند، ولی به دلیل حجب و حیا به ارگانی مراجع نکنند، در این باره باید طوری برنامه ریزی کرد و سازکار مناسب ارائه داد تا به این دسته افراد هم رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مسئولین به فکر این گونه انسانها باشند، خدا هم عنایت بیشتری خواهد کرد، ابراز داشت: خدمت کردن این نیست که مسئولی بنشیند و انسانها به سمت او بیایند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه هدف از تأسیس کمیته امداد برون رفت از فقر است نه افزایش فقر، گفت: باید طوری برنامه و راهبری کرد که سال به سال از تعداد افراد تحت پوشش این کمیته کم شود و در حقیقت در گزارش های سالانه بگویم زندگی این تعداد، سرو سامان پیدا کرده، باید این نوع فعالیت ها  هنر کمیته باشد.

زمینه اشتغال جوانان فراهم شود

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر غیر از این باشد هر اندازه که زیر پوشش برده اید، دوباره به تعداد دیگر اضافه خواهند شد؛ پس باید کار اساسی و زیربنایی در زمینه اشتغال، حمایت  از برنامه و بودجه انجام داد تا همیشه شاهد بخش پر توان و کار آمد در این مسائل باشیم.

برنامه فرهنگی راهبری، سازنده و کاربردی باشد

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه مسئله دیگر که باید برای آن برنامه راهبری، سازنده و کاربردی انجام داد؛ بعُد فرهنگی است  که باید سنجیده و درست عمل کرد، گفت: مجموعه و نهادی که با نام مقدس اهل بیت(ع) و امام راحل در حال فعالیت می باشند و حتی کسانی که در این نوع مجموعه ها مشغول خدمت رسانی و یا تحت حمایت آن می باشند ؛ باید طوری رفتارکنند و تربیت شوندکه از لحاظ فرهنگی و اخلاقی از دیگران بالاتر باشند.

مسئولین به فکر فرهنگ و اخلاق جامعه باشند

عضو خبرگان رهبری افزود: چگونه راهبری کنیم مهم است و مهمتر اینکه به همان انداره به فکر شکم و تغذیه دیگران می باشیم، لازم است به فکر اخلاق و فرهنگ آنان هم باشیم.

امام جمعه قم با بیان این که باید در عرصه اخلاقی و تربیتی از ظرفیت حوزه استفاده کرد، عنوان کرد: جوانان این مرزبوم همه فرزندان این آب و خاک و قرآن می باشند و هدف درخشش است و باید در عرصه های مختلف اشتغال و فرهنگ و تربیت اسلامی طوری برنامه ریزی کرد تا خانوادها در دام های شیاطین قرار نگیرند.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکید براینکه شعار تکریم ارباب رجوع نباید در شعار باقی بماند و خلاصه شود، گفت: اسلام به مسلمانان می گوید، باید نسبت به دیگران طوری رفتار کردکه گویا نمی دانیم یعنی همان اصل تغافل و برخورد محترمانه داشتن است.  این ها جزء مباحث کلیدی در برخورد ارباب رجوع است و باید دانست و عمل کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha