پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ اکرم الکعبی

حوزه/ دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: ما پیرو خط ولایت فقیه به رهبری آیت الله العظمی خامنه‎ای هستیم و در هر جایی که محور مقاومت نیاز داشته باشد، حضور پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، در دیدار آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در تهران با اشاره به پایگاه فکری داعش، اظهار داشت: گروه تروریستی داعش یک سری پایگاه‌های فکری و مردمی در برخی از مناطق عراق دارد و تا زمانی که ما نتوانیم این پایگاه ها را از بین ببریم، حضور داعش در عراق به پایان نمی‌رسد.

وی، تشکیل الحشد الشعبی در عراق را در راستای مبارزه با داعش دانست و تصریح کرد: حشد الشعبی یک عنوان جامع برای گروه‌های مقاومت در عراق است، این گروه‌ها به دلیل داشتن عقیده جهادی و رزمندگان آموزش دیده از قدرت زیادی برخوردار هستند و قدرت حشد به گروه‌های مقاومت است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به عقیده جهادی رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء، افزود: ما پیرو خط ولایت فقیه به رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای هستیم و در هر جایی که محور مقاومت نیاز داشته باشد، حضور پیدا می‌کنیم.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص آینده داعش نیز تصریح کرد: این گروه تروریستی پس از شکست نظامی در عراق به صورت امنیتی فعالیت خواهد کرد و در قالب هسته‌های مخفی، مردم غیرنظامی عراق را هدف قرار خواهند داد. ما در این راستا باید فعالیت های امنیتی داشته باشیم و گروه های مقاومت در حال رفتن به این سو هستند.

وی، مبارزه فکری با داعش را مورد تاکید قرار داد و افزود: نیروهای آمریکایی در گذشته با یک سری عملیات نظامی در عراق اعلام کردند که القاعده در این کشور به پایان رسیده است، در حالی که برای نابود کردن تروریسم(القاعده) باید ریشه‌های فکری این شبکه تروریستی را خشکاند و ما در این راستا باید به وحدت اسلامی و تقریب مذاهب بپردازیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق ادامه داد: در این کشور سیاستمدارانی با کشورهای آمریکا، قطر و عربستان ارتباط دارند که موفقیت خودشان را در طائفه‌گرایی می‌بینند. این سیاستمداران اخیرا فشار آوردند تا روحانیون افراطی به مساجد اهل سنت در مناطق آزادشده از دست داعش به خصوص در شهر فلوجه برگردند که ما به شدت با این مساله مخالف کردیم.

وی، راه حل مشکل طائفه گرایی در عراق را جذب شخصیت‌های معتدل اهل سنت عنوان کرد و افزود: ما در این راستا معاونت ادیان و تقریب مذاهب را در مقاومت اسلامی نُجَباء تاسیس کردیم و روحانیون اهل سنت را به مناطق آزادشده از دست داعش بردیم تا آنها با مردم این مناطق صحبت کنند.

شیخ اکرم الکعبی تاکید کرد: گردان‌هایی را در مقاومت اسلامی نُجَباء با حضور اهالی سنی شهرهای فلوجه و تکریت تاسیس کرده ایم و آنان در عملیات آزادی این مناطق در کنار ما حضور داشتند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق ارتباط بیشتر با اهل سنت را سیاست این گروه مقاومت دانست و تصریح کرد: ما مساجد اهل سنت را در مناطق شیعه نشین باز کردیم و از اهل سنت و مساجد آنها محافظت می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha